Ledig i regnet!

Tjoo!

I dag är jag ledig täkte att jag skulle sova ut på morgonen men de gick inte. Jag vaknade innan Malin gick upp bara av mig själv, trodde att klockan var 9 - 10 eller nått men sen efter en stund hörde jag Malin gå upp och förstog att klockan var halv 7. Så de var bara att försöka somna om som jag troligtvis gjorde för sen vakande jag vid 8 och då hade jag ingen ro att ligga kvar i sängen, så jag gick upp och gjorde en jätte god frukost.

När jag tittade ut igenom fönstret så såg jag bara moln och regn, då var ja lite glad att slippa gå ut till stallet och ta ut och rida hästar. Så jag satte på en film istället som jag kunde sitta och mysa till i soffan under en filt och nu efter jag har skrivit tänkta jag städa lite. Om jag kommer upp ifrån soffan vill säga!!

Jag och Kathi på ett av hindrena i Hünxe!!

I går var Magnus Gällerdal här och tittade på lite hästar, han tyckte mest de var roligt att rida olika hästar så vet inte om han ville köpa någon =).  Han red i alla fall Bella, Kimberlye och två från Peter och en av Marias hästar.

I går skulle jag se om Casper hade lärt sig nått av de jag tränade på i Söndag nämligen trava över bommar. Och  duktig som han är hade han fattat galoppen och försökte inte hoppa över bommana denna gång, utan han travade jätte fint och lyfte på sina ben som han kan tycka är väldigt jobbigt. På fredag ska han tävla så jag hoppas de går bra, att han inte springer så mycket efter hindrena. Han tycker man ska göra de, men de tycker inte jag så där kan vi bli lite osams ibland men han lär sig mer och mer tycker jag. Även Fritz ska gå hoppning på fredag och Loppan, Kimberlye och Franky går på lördagen så de blir hopptävlingar i helgen.

Loppan i Hünxe!

Har även planer på att rida en CNC3* detta är ett väldigt stort steg för mig och naturligt vis för Loppan, detta kanske inträffar i Schenefeld om två veckor. Jag har tänkt bestämma mig när jag har gått banan, så jag kan ser hur den ser ut och om ja verkligen klara av de. Så nu är de bara att börja öva 3* dressyr program väldigt roligt med Loppan!!

Nää nu måsta jag göra nått åt denna dagen ska försöka komma upp här ifrån och börja städa lite!!

Hade bäst på er alla =)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0