Lite av varje!

Tjena!!

Nu har jag lite tid över och tänktre skriva lite i min blogg, som jag inte har gjort på ett tag men så är de när man har mycket jobb. Just nu har jag ätit gårdagens morotssoppa, ännu godare i dag måste jag säga. I dag håller vi på att tvätta stallet de behövdes verkligen, tyckte de var lite mycket spindelnätt lite för nära mig. Så nu när jag och Ludwig har haft vår lunch ska vi ut och tvätta de sista, sedan blir de hoppaning med de sista hästarna som vi har kvar.

I veckan har min Peter varit här de har varit väldigt roligt att få träffa honom de blir inte jätte ofta, men vi fick några dagar tillsamans som vi har hittat på massa skojsigt. Vi var tex på IKEA de var väldigt svenskt och känndes som hemma, gjorde några impulsköp men de var fint =).

Lite vila under bangången i Sahrendorf!

Förra helgen var de tävling också med Loppan och Kim de gick CIC ** i Sahrendorf, Kim var väldigt fin igenom hela tävlingen med 53 straff i dressyren och nolla i terrängen och bara fyra fel i hoppningen. De var ett godkänt kvalresultat till unghäst VM. Loppan hade inte sin bästa helg var väldigt spänd i dressyren men nolla i terrängen, men kändes inte helt 100 nästa dag när vi skulle hoppa så jag utgick från banhoppningen. Ville inte pressa henna om de var nått allvarligt men som tur var de inte de, hon har fått vila några dagar och nu rider jag henne som vanligt.


                                                              Kimberly och Loppan i Sahrendorf 

Men de största som har hänt denna veckan är att jag har fyllt 20 !!! Hurra Hurra! Hade en jätte fin föddelsedag, firades av tjejena här med en hemma gjort prinsesstårta den var jätte god! Ska fira mer i dag med utgång och fest!! Jag känner mig faktiskt inte ett dugg äldra men de kommer kanske senare =p

Nu har jag uppdaterat mig lite hoppas ja kan skriva lite oftare nu men jag lovar inget. Ha de bästa alla där ute!!

Nu ska jag ut och tvätta jippi vad roligt!!








 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0