Hemma igen!

Efter en fin dressyr

Jaa, nu är ja hemma från tävlingarna i Krusemark. Jag är nöjd med mitt 8 åriga sto Loppan som gjorde en jätte fin tävling, men lite irriterad på mig själv.

Vi kom ner fram till tävling på torsdag fm, sen var de veterinär besiktning på em som gick bra vi fick starta, hade varit jobbigt att åka hem igen. Men ja vet att de kan hända att hästen har skadat sig i transporten på vägen ner och inte gå igenom besktiningen, då är de bara att lasta och åka hemåt! Men Loppan var väldigt fin och pigg när vi kom fram, var väldigt laddad inför denna tävlingen precis som sin ryttare=).

Dan efter alltså fredag var de dressyr för alla ryttare som vanligt är jag i början men tyckte de var väldigt bra då har man de gjort de man ska och behöver inte gå hela dagen och vara nervös. Jag har börjat rida henne på kandar och de har gått väldigt bra och de gjorde de även på tävling. Loppan var lugn och fin och vi fick bra poäng vi hamnade på 56,6 straff, låter kanske inte så bra men för Loppan i en CCI** är de väldigt bra. Vi låg i mitten ungfär efter dressyren, bäst av svenskarna.

Loppan och jag under dressyren!

Lördag var de terräng, banan var väldigt fin och väl byggd. De skulle bli roligt att rida var väldigt laddad, hon känder väligt fin hade väldigt bra känsla igenom hela banan utom ett hinder. Hinder 9b
www.pferdesport-krusemark.de/Hindernisse2/slide.html De var en kombination med två räcken med gravar under som stog som ett V man var tvungen att hoppa båda snett de var ett avstånd på två långa galoppsprång. Första gick bra sen tror jag att hon missförstog mig, kände som hon inte va med på att de skulle komma ett B hinder så hon gick bara jämte. Allt gick så snabbt så jag han inte uppfatta vad som inte gick som de skulle, i mitt huvud var ja redan över och vidare mot nästa hinder. Jag blev så irriterad och arg på mig själv men men. På allt annat var hon klockren, allt känder så lätt att rida inga problem på de svåra linjerna eller vattnet. Synd bara att de skulle komma ett missförstånd just på denna tävling. Men är jätte nöjd med min häst, de var ju ändå både hennes och min första CCI**.

Vi i vatten hindret!

Nu var de bara besiktning och banhoppning kvar på söndagen. Veterinär besiktningen gick bra hon har fin och fläsch efter att ha hoppat 35 språng ute på den 8 minuter långa terrängbanan dan före.
Hoppbanan var gansak mastig både hög och svår tyckte jag, men de var bara att gå in och rida sitt bästa. De gick ganska bra hon kändes fin och hoppade bra, men jag gjorde två missar så vi fick två nerslag lite onödiga faktiskt men så är de ibland. Är glad att hon var fräsch efter terrängen och hon hoppade fint, hon kan ju inte råför hur ja rider =)

Hoppeli hopp=)

Nu ska ja ut och jobba snart, ikväll blir de planering inför midsommar, Vi har tänkt att slå till med en riktig Svensk midsommar här nere i Tyskland vi är ju ändå ganska många svenskar här nu.


Hej på en stund!







Kommentarer
Postat av: mamma friman

Det var duktigt av dig, tänk att det blev en sådan häst av det lilla spinkiga fölet. Hoppas lilla Stella kan följa sin mosters hovspår. Nu blir det väl skönt att bara tävla unghäst ett tag. Ha de bra

2009-06-08 @ 14:35:44
URL: http://jonnafriman.blogg.se/
Postat av: pappa friman

kanonbra, hade vart roligt å vart me. men nu fick din moster(och kusin Julia) ett soldäck i grebbestad istället efter 3 års väntan,ska försöka komma ner senare i sommar. Vi ses!

2009-06-08 @ 23:15:42
URL: http://jonnafriman.blogg.se/
Postat av: Julia

Hej Jonna! Va fin hon ser ut Loppan! Tittade på Stella i söndags, kan nog bli häst av henne med... Vill dessutom göra ett tillägg: Du fick också ett soldäck, kul va?! Nu behöver vi inte ligga på gräsmattan längre. Ha det så bra! // Julia

2009-06-09 @ 14:56:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0