Sol, sol!!

I dag har de varit soligt och fint väder, en härlig dag helt enkelt. Det har varit en relativt  vanlig dag. Jag började i stallet kl 7 med att fodra hästarna, sedan blev de utsläpp av dom som inte skulle ridas på morgonen. Nu till de roliga mockningen som alltid måste göras! Först red jag Kimberley ett kort dressyr pass, för att det skulle komma kunder på eftermiddagen som skulle prova henne och hon behöver lite extra trim för att hålla sig i skinnet. Sedan brev de en sväng till terräng banan för mig och Loppan och för Malin och Barny. De skulle få skippa dressyr träningen på banan en dag, så de blev trim på de gröna fälten istället. Som jag tror uppskatades av både Loppan och Barny.

På eftermiddagen kom kunderna. Ja tror de provade alla Peters hästar, de kändes så i alla fall=) Ja visade Kim som ja skulle ,men jag kunde gå tillbaka med henne till stallet när ja hade tagit några varav på banan. Hon var alldeles för liten tyckte dom och tur att dom tyckte de för han var väldigt lång som skulle rida.

När dom hade åkt skulle ja och Malin hoppa de ungahästarna. Till vår besvikelse var Fras halt så de blev inget hoppande för honom ,han fick gå tillbaka till sin ompis Henke i den stora hagen i stället. Tror att han har fått nån smäll av Henke de är båda lite hingstiga och man  vet ju hur dom kan sparka på varandra.

Nu ska ja sova! Go natt =)



Tur ja var koncentrerad!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0