Tävling igen=)

Först och främst ber jag om ursäkt för min stavning, men de flesta vet att ja inte är så bra på att skriva och stava. Men ja tycker jag har klarat mig väldigt bra här i livet ändå. Dessutom har ni något mer att skratta åt =)

Gårdagen tillbringade jag i Gross Parin med hästarna Matilda ( Mini Moke) och Franky Boy och även Peter och Anneke. Vi åkte kl 8 på morgonen, ja skulle köra efter Peter som vanligt för ja vet aldrig vart vi ska. Jag var inställd på att köra som en biltjuv efter honom som föragången, men de behövde ja inte som tur var. Han körde nästan i normal hastighet och han saktade ner innan vissa kurever. Men ja var tvungen att köra mot två röljus, för när de slår om till gult gasar han på istället för att skta ner, så de var bara för mig att blunda och köra och hoppas inte någon såg mig. "Naturligt vis såg väldigt många mig"  men än så länge har ja kvar körkortet och bilen är hel!

När vi var framme var de bara att lasta ut och sadla på engång, jag skulle rida om en halv timme! Som tur är får man rida runt på banan innan, så ja red och visade Matilda hindrena och jag lärde mig VA banan. Men de hjälpte inte så mycket att visa henne hindrena hon var lika tittig och klämmig ändå. Precis när ja skulle starta började de hagla så himla mycket och de gjorde så jävla ont i ansiktet , de kändes som om någon skulle skjutit tusentals ärer på mig. Men vi kom runt utan några fel men sprången gav inte många poäng!

Sedan kom den långa väntan, tre timmar tills jag skulle rida Franky Boy. Men tiden går när man först hjälper Peter med att göra i ordning några hästar, sedan gå VL terrängbanan och förstås MAT. Man får inte glömma att äta!! Och förstås kom de ett till hagel regn så de var en stund som gick till att stå under tak. Tillsist var de våran tur och han var som han brukar (stark) men han hoppade väldigt fint och vi fick notan 8,4 som gav en anndra plats.

Nu snart ska ja gå ut och rida Loppan och Fritz!


Franky Boy och ja i Süderlügum                                  Matilda och Malin i Süderlügum

Kommentarer
Postat av: mamma friman

Den här gången stavade du ju riktigt bra, vilken tur att du rider bättre än du stavar.Roligt med fina bilder ha det så bra.

2009-05-28 @ 15:06:35
URL: http://jonnafriman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0