CNC3*

Hej Hej!!

Nu har jag genomfört min första CNC3* och är jätte nöjd med min häst Loppan och hennes insats. Ja de började kanske inte så bra med dressyren, hon var inte på sitt bästa humör och de gick som de gick. Men efter terrängen förlåter ja henne, vi gjorde en helt klockren runda ute på terräng banan. Jag tyckte den var väldigt stor, men inte så teknisk som ja var gald för, tyckte de räckte att hindrena var höga och breda. Kände på Loppan att hon tyckte de var lite högt, hon fick ta i ordentligt över vissa hinder men hon fixade allt jätte bra! Vi kom i mål med bara lite tids fel är super nöjd=). Sen var de hoppning dan efter och då kände jag att hon var lite matt, som jag kan förstå när man har sprungit och hoppat en 3* terräng dan innan. Dessutom har en jätte nervös ryttare på ryggen så de blev tyvärr tre nerslag, men är helt nöjd över vårt slut resultat vi stutade på en 18 plats.


Kimberley och Loppan

Jag hade även med mig Kimberley som gjorde sin bästa dressyr någon sin, vi fick 51 staff trots hon såg spöken två gånger så jag vad väldigt glad över henne. Terrängen gick som en dans den också vi var snabbat av alla med en felfri runda så vi låg på en 4:e plats inför hoppningen. Men där gick de utför...fick tre rivningar så vi blev tillslut 11:a, lite surt för de var 10 placerade!!!! Hade gärna haft en placering i CIC 2* på henne för att kanske få en plats till unghäst-VM. Men nu ser de mörkt ut på den fronten =(

I morgon åker vi till Bundeschampionat i Wahrendorf med några unghästar så de var bra att packa upp och packa om allt när vi kom hem. De ska bli riktig roligt att åka dit, det är en jätte stor tävling med massa fina unghästar i både hoppning, dressyr och fälttävlan. Jag har fått äran att rida Frankyboy så de är lite nervöst. Malin rider två 5-åringar Usabella och Argie. Så nu ska jag snart ut och rida igenom dressyr programet och sen blir de att packa in allt i lastbilen.

Så vi hörs efter helgen med förhoppningsvis en toppen rapport från helgens tävlingar! =)

Hej på en stund!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0