Tävling och träning!

Hej hopp!!

Nu var de ett tag sen jag skrev, så nu har jag mycket att skriva de har hänt än hel del sen sist. Kan nog inte få med allt i dag kommer nog en till blogg om några dagar. Jag har varit hemma en vecka nu efter Tyskland resan och de är skönt att få komma igång på hemma plan också. De har blivit några träningar och en tävling. Det har även kommit en till häst som jag ska rida och sedan sälja så de är bara att höra av sig om ni söker häst.

Kan börja med årtes första terräng träning, här hemma i Sverige. De var Caspino och Cravall som fick åka ut och hoppa. Träningen var för Theres Olsson på Tranemos terrängbana. Först ut var Cravall de var första gången någonsin har var på en riktig terrängbana. Jag har bara hoppat våra små stockar här hemma med honom innan. Han skötte sig exemplariskt, hoppade allt jag styrde han på. De var allt från stock till vatten, gravar och banker. De kan nog bli en fälttävlans häst av honom också =)

Cravall galopperar rakt ner i vattnet =)

Sedan var de Caspers tur, han tyckte de var väldigt otäckt när vi skulle galoppera fram på ett stort fält och alla anadra hästarna galopperade om honom. Men sen när vi hade hoppat en stund så förstog han att de andra hästarna inte var farliga =) Även han hoppade jätte fint och avslappnat. De är väldigt roligt att han har börjat hoppa hindrena ordentligt, innan bara kastade han sig över.


Caspino lika glad i vattnet =P

Sedan var de dags för tävlings start för de båda herrarna. Deras debut skulle gå i Plönninge på deras fina terrängbana. Så i Söndags blev de en hel dag i Halmstad, ja eller i utkanten... =) Jag tyckte de skulle bli väldigt roligt att få se hur en ny Svensk terrängbana ser ut. Och Plönninges var jätte fin, den låg på två stora gröna fält som de hade byggt super fina hinder som passade väldigt bra för unghästa. Även för publiken var den bra för man såg alla hinder samtidigt.


Här har vi några hinder vid vattnet.

Casper startade först vid 9 tiden, så de var bara att packa bilen och åka kl 5 på morgonen. Alltid lika roligt =) Casper var jätte fin i dressyren, lite matt om jag ska vara petig! Hoppningen var han också fin, men tycket att hindrena var lite för små. De hade inte kunnat gräva ner dom mer ;) Så han rev ett för han bara galopperade rakt igenom. Men är jätte nöjd med honom! Sedan visade jag banan för honom, de är en ny jätte bra sak de har tagit efter Tyskarna. Man få nu på debutant klass rida och visa banan för hästarna i skritt. De tycker jag är en toppen idee. För unghästar som aldrig har varit på den nya banan, då få dom en ärlig skans att titta in sig lite. Och hästarna kan göra sitt bästa sen när de väl gäller.  

Sedan var de Cravalls tur att visa upp sig på dressyr banan, han sköte sig jätte bra han med. Inga problem med verken dressyr staket eller duvor i taket =P Och i hoppningen var han nolla, men även han tyckte hindrena var ovanligt små =) Visade även honom banan efter jag hade hoppat.

Cravall innan dressyren.

Sen var de daxs för terrängen!!!!

Casper gick ut bland de första även här. Han var fin men hade en väldigt stor dragningskraft till de andra hästarna, så jag fick jobba för att han skulle gå åt andra hållet. Men runt kom vi med noll fel och inom tiden så jag jätte nöjd med honom. Vårt resultat räckte till en 4:e plats inte illa för första start. Sedan var de Cravalls tur att spring rund och hoppa Han var super fin kändes som man satt på en häst som inte hade gjort annat, men ändå var de bara andra gången han var på en terrängbanan. Så är väldigt nöjd med honom och han kom på en 7:e plats så de var inte då dåligt att få båda hästarna placerade på försat tävlingen.

Caspion innan terrängen =)

Hoppas de går lika bra i helg, få då bär de av till Tranemo där de båda herrarna ska gå sin andra debutant =)

Nu ska jag in och äta lite hos mamma och pappa och lille bror Isac.

Lovar att de kommer en ny blogg inom kort =) Hej svejs!!

Kommentarer
Postat av: Disa

Grattis!! Synd bara att du inte var i Mantorp istället, jag spenderade nämligen stora delar av helgen på deras tävling, kompisen red debutanten... Får hoppas vi ses på någon annan tävling framöver! Lycka till i helgen!

2010-04-29 @ 15:37:45
URL: http://disasblogg.blogspot.com
Postat av: petrus

fina resultat grattis

2010-05-01 @ 12:59:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0