Segersjö CNC3*

Hej på er !!

Nu har vardagen tagit sin plats igen efter alla äventyr och semenster. Men de betyder inte att de finns mycket tid över till annat än hästar. Tänkte berätta lite vad jag gör under dagarna.


Franky Boy en fantastisk häst jag red i Tyskland :)

Vi har 17 hästar i stallet för tillfället, 9 av dom är våra egna. Två är hästar som jag rider och tävlar åt ägarna. Alltså efter lite huvudräkning så har vi 6 st inhyrda i vårt stall=) Just nu har jag 6st hästar som jag rider och har i träning.

Dessa är Loppan (Stjärnan) som jag tävlar de höga klasserna på, Caspino som jag ska skola om till dressyrhäst, vi ska rida LA:1 och LA:2 nästa helg. Jullan min hoppe häst som inte riktigt vill i terrängen och därför få bli hopphäst, som hon är väldigt duktig på. Om hon inte säljs så siktar vi mot 6-års Breeders nästa år. Alba som är Loppans syster som har börjat sin karier väldigt bra, med att vara nolla på sin första tävling. Men som tyvärr nu under sommaren har fått sadeltvång, så om de är någon som har tipps på vad man kan göra får gärna höra av sig =) Cravall som ägs av Cristina Ringkvist, vi är kvalade till 6-års Breeders i år, finalen går v.36. Coriano som ägs av Åsa Liljefors, Han är igång satt efter en lång vila, vi har precis börjat hoppa små banor igen.


Cravall flyger i genom vattnet =)

Ja de var hästarna jag rider just nu, men de kommer fler under hösten som jag ska rida åt ägarna. Sedan har vi ett gäng unghästar i åldrarna 1 till 5 så de finns lite och göra där med. Men de är ju det som är så roligt med hästar, att de alltid finns saker att göra. Kan inte säga nått annat än att jag älskar mitt jobb. För de är det jag gör under dagarna, jag rider hästar, sköter stallet och de inhyrda hästarna. Jobbar även några timmar på Elmia när det är mässor.

Under helgerna har ni kanske förstått att jag inte alltid är hemma, utan ute på ävnetyr (tävlingar) =) De kommer jag även vara denna helg, då går resan mot Segersjö som ligger vid Örebro. Där ska jag och Loppan rida CNC3* en klass högre än vad vi har ridit innan. Vi har ridit 3* en gång innan, de var förra året i Tyskland. Hoppas de går lika bra som de gjorde där =) Peter och jag åker i morgon på eftermiddagen. Dressyr och terräng går på Lördagen och hoppningen på Söndag. De kommer bli jätte roligt tycker jag att gå upp en klass och nosa på de riktiga hindrena ;)


Loppan och jag på vår första CNC3*

Nu måste jag ut och packa klart och hoppa några hästar, får ju passa på när de står hinder framme i ridhuset =)

Hejsvej kommer med rapport om hur de går =)

Kommentarer
Postat av: Ida

Testat en Eric le Tixerant sadelgjord på sadeltvångshästen? Den är helt i resår med små plattor som ligger mot bröstbenet på hästen (hela gjordens yta ligger alltså inte emot). Funkade super på min unghäst som jag köpte nere i Tyskland när han började få sadeltvång.



/ Ida (som jobbade nere hos Malin förut)

2010-09-09 @ 19:24:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0