Hoppträningar

Hej hopp hallo

Nu sitter jag här i soffan och har min Svea jämte mig, som ligger och nannar =) Hade tänkt att skriva lite om några hoppträningar som ägde rum förra veckan.

Förra veckan var de första hoppträningen för Björne och de var Loppan som fick gå där. Hon var jätte fin helt otroligt att jag har en sån häst =) Hon har inte alltid varit en dröm att rida men nu har vi lyckats att hitta tillbaka till varandra, så nu funkar vårt arbete väldigt bra!! Tillbaka till hoppningen, hon hoppade lite spänt och de var lite orytmiskt i början. Men efter några språng så var hon helt avslappnad och hoppade jätte fint. De var värkligen jätte roligt att rida och hoppa. Man förstår då varför man sliter och jobbar hela dagarna =) En sån här känsla får en att bara vilja komma längre.

Loppan och jag i en CCI2*

Dagen efter var de Jullans tur att gå en hoppträning. Denna gång var de Jens som skulle hålla träning hemma i ridhuset. Detta gick också bra, hon är en väldigt härlig häst att rida. Man vet att man kan lösa alla problem som man ger sig in på. Hon har börjat hopp riktigt bra nu, så vi får se vad som händer i framtiden hur hon utvecklas. Om hon håller den här takten hon har gjort nu de senaste månaderna kommer hon komma långt. Känns skönt att ha en bra hoppare när man ger sig ut i terrängen.

Jullan på sin förtsa tävling.

Sedan var de Caspers tur han gick dan efter på hindrena som stod kvar i ridhuset. Även han var väldigt fin och LUGN. Han har förbättrats mycket den sista tiden. Han är mycket mer avslappnad och man kan få en bra kontakt med honom. Själv klart är de enormt mycket kvar till en bra nivå. Hans hoppning har blivit bättre, vi får fler och fler språng som är bra. Ibland får jag lite panik att de aldrig kommer att funka med hoppningen! Men ser man på hans utveckling i markarbetet, är det en enorm skillnad för vad de var, för ett halv årsen. Då kunde jag knappt inte lämna fyrkantspåret, volter och övergångar var bara att glömma. Han var helt enkelt inte ridbar. Men nu är han så fin på marken, har verkligen lagt mycket tid på att få honom lugn och avslappnad. Så jag hoppas verkligen att hoppning kommer var lugn och avslappnad om en halv år också, för det är en så fin häst och jag känner att han har kapacitet.

Casper på en hopptävling

Nu måste jag komma upp från den här soffan och släppa ut all min underbara hästar=)

Men jag lovar att vi hörs snart igen

Kommentarer
Postat av: petrus

Hej und alleh hopp (carnevals rup här)

schön, dass die Pferde anfangen dir zu gehorchen.Gutes braucht halt seine Zeit, gilt für Pferd und Reiter.

Hals und Beinbruch

2010-02-19 @ 12:55:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0