Unghästarna

Hej på er!!

Nu sitter jag här i min soffa och tänkte skriva lite. Hundarna är hos mig för mamma glömde dom, stakarna var helt ensamma uppe i cafererian. De blev jätte glada när jag kom. Hade tänkt skriva lite om hästarna som inte syns på tävlingsbanorna.

Jag hade lite att ta tag i när jag kom hem från Tyskland. Några av våra unghästar har fått stö över ett år medans jag var borta. Men nu är de i full gång att lära sig nya saker. De tycker verkligen att det är jätte roligt att få göra nått annat än, att bara gå in och ut ifrån hagen.

I dag har jag travat för första gången utan lina på Alba. Hon är ett 4-årigt sto e. Alcatraz - Glacial**. Hon är alltså en syster till Loppan, får hoppas att hon kan gå lika långst som syrran. Eftersom hon är fyra i år så har hon kommit ett år efter. Men de tycker inte gör något alls hon har bara haft ett år till att mogna och nu kan man bara köra på. Och det är precis vad vi har gjort, Alba har lärt sig väldigt snabbt. Hon är verkligen en jätte trevlig häst. Man vi har inte alltid tyckt så... Mammas första kommentar när vi hade suttit på henne " Trodde aldrig att vi skulle komma så här långt". Så nu vet ni hur höga förväntningar vi har haft.

Elvira och Stella sommaren 09

Sen har vi ett 3-årigt sto e. CorlenskyG - Amiral som heter Heaven. Hon är en väldigt bestämd dam som inte riktigt vill göra de jag vill. De går framåt i alla fall, i dag satt jag på henne utan att hon flög i luften =) Det är alltid en början, jag tror att de kan bli en ridhäst av henne också =)

Vi har ytterligare en syster till Loppan, Elvira e. Eighty Eight Keys** - Glacial** som är fem i år. Hon fick ett föl föra året, så man kan räkta henne som en 4-åring. Det var väldigt nyttigt för henne att få bli mamma, hon var väldigt virrig innan. Men nu har hon lugnat ner sig jätte mycket så man kan tro att hon är en helt normal häst =) Henne har vi inte riktigt kommit lika långt med. Har longerat med sadel, hon behöver lite mer tid så de kommer hon att få!


Nu måste jag upp och äta Mamma ringer och ringer =)

Hade bäst Hej Svejs

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad spännande med de "nya" unghästarna! :_D

2010-02-03 @ 16:34:43
URL: http://annasindahl.blogg.se/
Postat av: petrus

schön dass die Pferde so viel Spaß machen. Weiter so und viel Erfolg

Petrus

2010-02-07 @ 15:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0