VÅR, Spa kväll och Tyskland =)

Hej på er alla där ute!

Denna veckan har de äntligen blivit vår här uppe i småland. Nästan all snö är borta och de gröna gräset syns nu på marken. I går kunde jag till och med jobba utan jacka de kändes helt underbart, fattar inte hur man står ut hela vintern. Kanske just för att man vet att våren, den kommer än dag och då är den varmt välkomen.

Men en sak som har varit bra med vinten, de är... trode inte jag skulle tycka att de fanns något bra med vinten. Men allt har sina fördelar. Ja, de som har varit bra med all snö är att allt har varit RENT!! Nu när man kommer hem från en rid tur eller tar in hästarna från hagen, så står man där med en lerhög som man ska försöka få ren. Men ärligt talat, så kan jag leva med de =)

Jag och Lina på terräng träning i Boxholm. Längtar så tills vi kan åka dit och hoppa igen =) Snart Snart!!

Föra helgen var de första omg för Div 1 hoppningen. Jag och Loppan var med i förklassen som var en 120. Hon var jätte fin, så kul att hon har börjat hoppa få fint. Men allt kan ju inte var perfekt, så vi ren näst sista hindret c:hindret i kombinationen. Många hade svårt att nå farm i kombinationen men inte Loppan. Utan vi fick de trångt i stället och därför hann hon inte få upp frambenen. Vi var åtta st som slogs för en plats i laget, så jag och Loppan fick inte var med. De gick jätte bra för laget, som sen kom på en 3:e plats.

I tisdags var de Björne träning men de blev inget för mig =( när vi kom till Riddersberg och jag började jogga fram Loppan så kändes hon inte helt hunda. Så de blev ingen träning de blev i stället hem och kyla frambenen. Jag hoppas inte de är något allvarligt, utan att hon antingen har sträckt sig eller har lite träningsverk. Ska titta på henne i morgon igen och se hur hon rör sig.

Loppisen =)

Jag har också haft kafferep här hemma med tjerna, de är alltid lika trevligt när dom kommer. I onsdags hade jag bakat brownies med vit chocklad, de blev mycket väl godkända =) och som vanligt snakar vi bara än massa skit!! =p

I kväll ska jag, mamma, Bella, Gummi Bellas mamma och Hanna Bellas syster på Atlantis spa och ha de jätte härligt. Behöver verkligen lite avkoppling från vardagen med hästarna.

De är också nu klart att jag åker ner till Tyskland v.15 med några av hästarna. Ska bli hur kul som hälst =) Längtar otroligt mycket efter alla där nere och själv klart all terräng träning. Sen blir de årtes första fälttävlans start i Bredeneek med Loppan. En internationell CIC2* en mycket viktig tävling inför EM.

Nu tror jag att jag har fåt med allt!

Nä, de är det ju med. Jullan och Casper ska ut på tävling i helgen. På Söndag åker vi till Bratteborg och hoppar några klasser. Jog kommer med resultat nästa vecka.

Nu får ni ha en toppen helg de ska jag i alla fall. Hej svejs =)


Kommentarer
Postat av: petrus

Schön, dass der Frühling da ist! Jetzt muss auch etwas Deutsch gelernt werden. Wenn was ist, melde dich!

2010-03-26 @ 17:29:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0