Bränd kaka

Tjena hallo!

Nu är de dax igen att skriva lite om vad jag har hittat på för kul de sista dagarna. Just nu sitter jag i ett os av rök, har presis bränt min kladdkaka =( De kan ju inte alltid gå bra. Hade tänkt bjuda min Peter på en bit, men han får nog nått annat som jag får köper innan jag hämtar honom i mon =p.

I tisdags var jag i Ullared =) med mamma och min lille bror Isac. De var väldigt skönt att bli av med lite pengar, de var så tynga i plånboken... eller inte!!! Men många fina saker blev de i alla fall. Mest nöjd är jag med mina 5st Pippi filmer, de allra första som gjordes =) Jag är som barn på nytt när jag tittar på dom, de är så bra . Fattar inte hur dagens barn inte kan tycka att de är roligt att titta på Pippi.

Tror ni att vi kommer få se gräset igen. Just nu ligger de 2 meter snö på denna plats.

Nu lite om hästarna mina. Kan börja med unghästarna, som vanligt går de super med dom. Alba har hoppat små kryss för första gången i går. Hon tyckte de var jätte roligt och inget verkade farligt, utan hon bara hoppade över dom. Ja, eller hon hoppade kanske inte hon gick mer över dom, med de gjorde hon bra =) Sedan var de Heavens tur och hon var lika duktig hon. Vi galopperade för försat gången och de var faktiskt en hel lång sida, 2 gånger gjorde hon de. De stog även massa hinder i ridhuset så bara de var ju lite läskligt. Men hon galopperade ändå =)

Nu till de lite äldre pollarna. Jullan gick hoppträning i går för Christoffer. Hon var jätte fin men tyckte jag själv inte red så bra. Kan inte riktig sätta fingret på vad de var, me nått störde mig. Tyckte inte jag fick in någon bra rytm på linjerna vi red. De var rätt svåra linjer vi red, hindrena kom väldigt snabbt. Så de var kanske helt änkelt att jag inte var tillräkligt snabb tillbaka i position. Så de måste jag öva mer på =) Men Christoffer var väldigt nöjd med både mig och hästen. Men jag vill ju att de ska var perfekt ;)

Även Loppan och Casper fick hoppa lite i går innan träningarna började. De var också jätte fina, Casper var faktiskt lugn. De är ett väldigt gott täcken inför tävlings seongen. I kväll blir de dressyr träning med Loppan och Casper för Hans. Är lite nervör för hur de ska gå =) Sedan ska årets andra tävlingen bli av på Lördag, då blir de dressyr träling i Bratteborg med Loppan.


Caspino på fin andra terräng tävling. Längtar otroligt mycket tills de börjar=)

Nu måste jag ut och harva ridhuset.
Hej på er=)


Kommentarer
Postat av: petrus

Hallo hallo,

schön, dass es mit den Pferden und der Reiterin voran geht. Schade nur, dass Peters Kuchen verbrannt ist. Du hast sicher was anderes gefunden, was er mag!

Übrigens, der Frühling kommt! Einig Kraniche (tranor) sind schon über Saarlouis gezogen =)

2010-03-07 @ 13:05:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0