Utebana!

Tjena tjena!

Äntligen har de blivit vår, solen skiner och varma vindar blåser. Våren kom precis lagom till när vår utebana blev klar. De är så härligt att rida ute nu när solen skiner. Pappa har gjort ett super jobb med banan, underlaget är kanon. Det har även blivit några terränghinder i ena kanten på den. Vilket är toppen fär unghästarna =)


Här har vi några av hindrena.

I dag var de Jullans och Albas tur att hoppa lite på hindrena. Jullan är pigg och hel nu efter olyckan i Tyskland. Hon har bara ett litet sår kvar på benet men är helt i gång igen. Så jag hoppas jag kan tävla henne om två veckor i Gärds. Hon hoppade allt jätte fint i dag inga problem med henne =) Alba var lika diktig hon, hon har aldrig någonsin hoppat någon typ av natur hinder. Men hon tyckte de var jätte roligt. Jag tycker hon hoppade terränghindrena bättre än vanliga hinder. Visste att hon hade fälttävlan i blodet =) Med den systern kan de inte bli nått annat =)


Alba i ridhuset.
Hon har blivt jätte fin och rida, de är så roligt när unghästar utvecklas så snabbt.
För Heavens del går de bra också. Hon ska gå sitt genrep inför 3-årstestet på Söndag. Tror de kommer gå toppen =)

Heaven så fin i ridhuset.

De har även varit tävling i helgen. I söndags var Caspino och Cravall i Tranemo på sin andra debutant. Casper var först ut, dressyren gick kanska bra han var lite spänd men gjorde allt han skulle. Det blev 51 staff. Sen var de banhoppning och de gick fin fint med en nolla. Så vi låg på en 5:e plats inför terrängen. Terrängen gick kanske mindre bra han tyckte inte om att gå i från de andra hästarna. Så de blev slalom fram till hinder nummer två. Men sen så kom vi i gång och gick runt felfritt resten av banan.

Sedan var de Cravalls tur att visa vad han går för. De var bara att han ville lite för mycket! Han tyckte vi skulle galoppera igenom programet men de tyckte inte jag var någon bra ide, så de blev något där emellan =) Men han gjorde allt han skulle så jag är ganska nöjd ändå. De blev även för honom en felfri runda i hoppningen, han hoppade jätte bra. I terrängen var han nog lite trött för han fick göra allt inom 35 minuter. Jag red dressyren 11.55 sedan skulle jag starta terrängen 12.30 Så de var lite tufft för honom. Så vi fick ett stopp i terrängn på en ganska så stor häck med vit grind i botten. Resten av banan gick han som tåget inga problem någon stans. Jag är nöjd med honom =)



Cravall och Caspino i Plönninge.

Nä, nu blir de inget mer skrivande.

I morgon blir de träning för Björne med Loppan, ska bli väldigt roligt.

Hej svejs på er.




Kommentarer
Postat av: petrus

Hallo,

dein Papa hat wirklich eine schöne Bahn gemacht. Grüß ihn und deine Mutter recht herzlich.

2010-05-04 @ 16:34:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0