Bredeneek

Hej alla!

Förlåt om ni har väntat.
De har hänt en helt den sen sist. Men här kommer en samanfattning av årets första internationella tävling nere i Tyskland.

Jag hade med mig Loppan ”Lady-Grey” till Bredeneek CIC2* klass. Jag åkte ner på fredagen för att hälsa på min gamla chef Malin Larsson. Vädret var toppen, solen sken och gräset var saftigt grönt! Träffade på ett helt gäng med svenskar, som också några av dem åkte vidare till Bredeneek på lördagen.

Jag tycker det är en jätte fin och framförallt en smidig tävlingsplats =) Allt görs på en dag vilket är ovanligt på den nivån av klass. Terrängbanan är välbyggt och inbjudande så här tidigt på året.  Med några stora hinder i början så hästarna får hoppa i gång sig. Som följs av olika svårigheter utav kombinationer och serier.


Loppan under dressyren.

För mig gick de väldigt bra måste jag säga. Loppan och mina problem ligger mest på dressyren. Men Loppan var ovanligt lugn innanför dressyrstaketet. Så vi fick ihop 55 straff. Vilken jag är jätte nöjd med på den hästen =) Banhoppningen gick som en dans med en felfri runda.  Likaså terrängen men nåde inte fram till optimaltiden. Så de blev några straff extra, vi slutade 6:a på årets första internationella tävling.

Tävlingen var uppdelad i två avdelningar. De svenska placeringarna i min avdelning var jag 6:a, Maria Näsström 9:a, Ida Johansson 12:a. I den andra avd, vann Christoffer Forsberg, 2:a Malin Larsson.

Helgen innan var jag i Tågarp för årtes första fälttävlans start. Med Loppan, Capitis och Pluto alla gick lätt klass. Vi åkte ner en dag innan för lite terräng träning med Mellantruppen för Linda Algotsson. Hästarna tycker de var super roligt att få komma ut och galoppera och hoppa. Tävlingen gick kanon bra för Loppan och Pluto de blev 2:a och 4:a. Capitis hade lite mycket överskots energi och tyckte inte jag var roligt som ville ha han lite lugnare. Så de blev ingen placering för oss denna gång men vi jobbar vidare.


Loppan i Bredeneek =)

 

Påskhelgen har mest gått åt att städa på Elmia på Bilmässan. Men har ändå hunnit med att tävla två dagar. Kan ju inte vara utan någon helg. Heaven var ute på sin andra start i Eksjö. I 90cm var hon lite spänd men jag lyckade övertala henna att de inte var något farligt. Så de blev en felfri runda =) I 100cm trodde jag att hon skulle vara lite trött... Fel hade jag! Nu viste hon ju vad hon skulle göra så de gick som tåget. Men tyvärr föll de en bom på vägen men de gör inget, för jag är så stålt över min lilla bebis.

Nu ska jag och Peter äta. Han har precis grillat, sitter här jämte och det bara vattnas i munnen =p

Ha de så bra alla =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0