Äntligen igång =)

Hej hej !!

Nu har förtsa hopp och dressyr träningnarna startat. Äntligen måste jag säga =) Skönt att få lite hjälp med arbetet man har jobbat med under vintern. Träningarna gick super så något rätt måste jag har gjort ;)

Hans var hemma i tisdags för lite dressyr tortyr ;) Nädå de gick väldigt bra! De var Capitis och Caspino som gick en genomgång. De var första gången han såg mig rida Capitis. Han har tränat Helen innan så han viste lite om honom. Alltid lite nervöst första gången och se vad han säger om honom. Caspitis var super fin och Hans tyckte mycket om honom. Casper var lite spänd men tillslut så blev han riktigt fin.

Tisdags kväll var de dax för Björne träning och de var Jullan som fick åka och hoppa lite. Hon tyckte nog de var riktigt kul att få komma i väg, för hon var super fin. Tränade på att få hästarna så mjuka och följsamma som möjligt och de passade Jullan som handen i handsken =) De ända som inte var bra var att hon hoppade snett. Men fick en övning av Björne som jag skulle öva på, så hoppas hon rättar till sig.


Jullan på terräng banan =) Längar så tills man kan rida där!

I dag har jag hjälpt Emelie och Polan att hoppa lite. De gick riktigt bra =) Tycker de är jätte kul att hjälpa andra med sina hästar. Träningarna på måndagarna går super, tycker jag i alla fall. Vet inte vad mina elever tycker men hoppas de tycker likadant.


De där hindret är inte att leka med. De krävs mycket träning och lite dumhet innan man kan hoppa de =)

Vill ha vår med inte sa vädret nu blir de galoppträning i snö i stället, men de är ju bättre än is. Så man ska inte klaga =)

I morgon åker mamma, papap och lillebror Isac till varmare brädgrader och jag får stana hemma. Någon måste ta ha hand om allt hemma! Men hade gärna följt med och solat och badat lite =)

Snart börjar tävlingarna, i helgen drar de igång. Då åker Loppan, Capitis och Caspino till Linköping för dressyr tävling. Alla hästarna ska gå Msv C. De kommer bli jätte roligt att få tävla igen efter ett så långt uppehåll. Även om de bara är dressyr, så får de duga tills fälttävlans säsongen drar igång =)


Malins och mitt resultat efter en helg med de tyska hästarna. Två vinnster, två andraplatser, en tredjeplats, en fjärdeplats, två femteplatser och fyra andra placeringar. En lyckad helg helt enkelt. Hoppas de blir så i år =)

Nähe nu måste jag fixa lite i hemmet, kan inte sitta här hela kvällen !!

Hejsvejs =)

Kommentarer
Postat av: elin

hihi, jag tycker dina träningar är super bra! :D

2011-02-10 @ 20:11:57
URL: http://justmymillion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0