Tävlingar tävlingar =)

Tjena =)

Nu så har jag satt mig ner för att skriva lite. Skönt och ha lite tid över  =)

Har precis kommit hem från dressyrtävling på JFK. Loppan, Casper och Caspitis fick gå ett Msv C program även denna gång. Mitt mål med denna start var att höja mig 10% från föra gången. De lyckades jag med Capitis han var super fin slutade på 63%. Så nu är vi även kvalade till Msv B. Inte för att jag har planer på att rida det, nu snart börjar ju de roliga =) Casper klarade nästan upp till målet, blev en ökning på 7% vi slutade på 58%. Han gjorde så gott han kunde, han behöver så mycket mer träning än vad jag kan ge honom. Så är de någon som vet någon som vill ha en super fin och snäll dressyr häst så hör av er! Loppan var som vanligt VÄLDIGT spänd men hon gjorde de hon skulle. De blev 58% med henne, de var 2% bättre än sist så de går åt rätt håll =)

Tyvärr har jag inga bilder från tävlingarna med filmer, så kanske de kommer upp senare!

Loppan i Stömsholm 2010. Snart börjar de =)


Casper i Sommras, De har hänt så mycket under vintern nu ser han ut som en riktig dressyrhäst, med en maffig nacke =)

Förra helgen var jag i ett soligt men KALT Värnamo för årets första hopptävling. Termometern stod på -22 när vi gick upp, då undrar man lite vad man håller på med. Men är de tävling så är de =) Då var de Loppan, Capitis och Jullan som fick följa med. Jullan gick unghäst 110-115cm var nolla i båda. Gillar den hästen super mycket, en helt underbar liten häst =) Hon är tillsalu så är de någon som vill ha ett ämne för Falsterbo och Breeders så är de bara att höra av sig. Loppan var så glad att slippa dressyrbanan, hon hoppade jätte bra. De blev en vinst i 115cm, tänkte nu måste jag visa vart skåpet ska stå. Så Loppan och jag var snabbast och de försökte vi med även i 120cm. Men då föll en bom, men hon var jätte fin min lilla Loppis =) Så härligt att rida henne, man vet precis vad som kommer hända och vad man ska göra i olika situationer :) Capitis var även han fin, lite spänande och se hur han var på hopptävling. De var vår fösrta start tillsammans. I 115cm var vi dubbel nolla som räckte till en 12:e plats. Även med han ville jag vinna 120cm så de föll en bom med honom också. Men de kändes bra för att vara första start.



Loppan 09 i CCI2*


Jullan sommaren 10

Jag och Peter har fått en jätte fin inbjudan till Malins och Görgs bröllop som kommer vara på Gotland i sommar. Ska bli jätte roligt att få träffa dom och få en liten mini semester på Gotland =) Har aldrig varit där så de kommer blir super roligt ;)

Nu tror jag att jag måste upp ur soffan och blocka lite här i hemmet. Men de ser jätte härligt utanför fönstert solen kom precis fram. Men jag vet efter en dag på tävling hur kalt de är utanför dörren, så de blir nog mys inomhus istället =)

Nästa helg är de hopptävling på JFK på lördag och söndag, åter kommer med resultat!!

Hej på er ;)

Kommentarer
Postat av: petrus

bra ridit!! Men peter var redan pa gotland, fraga efter hans minne, det var nat speciellt:)

2011-02-28 @ 13:59:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0