Allt på en gång =)

Hej!

 

Nu kommer en efterlängtad blogg. Mycket har hänt här hemma och på tävlings banorna.  Unghästarna Alba och Heaven har börjat sin karriär som tävlings hästar vilket är väldigt roligt.

Helgen efter Tyskland var jag uppe i Mantorp med Pluto och Capitis båda gick lätt klass. Det slutatde med bra resultat två helt godkända dressyrer. Båda nollade banhoppningen vilket är alltid roligt. Terrängen gick som en dans noll fel och inom tiden med båda. Plutos slutade på en 3:e plats med sina 52 straff. Capitis kom precis utanför med sina 62 dressyr straff, vilket jag tyckte var snålt! Men ändå blev de en lyckad helg =)


Loppan inna dressyren i Sopot.

Sedan var de dags för resan till Sopot helgen efter. Det var ganska många som red för den blågula flaggan =)Totalt var det 11 svenska hästar på plats för att göra sitt bästa på tävlings banan. Vår resa började på torsdagen, tog nattfärjan från Karlskrona över till Polen.

Tävlings anläggningen var belägen på en galoppbana mitt inne i City. Det var stora fina ytor att röra sig på. Förutom parkeringen, vi fick stå mitt framför stallet på vägkanten. Men det var smidigt när man skulle morgonfodra eller glömt något i bussen =) Fredagen gick åt till att komma i ordning och trimma hästarna lite. Jag hade med mig Loppan som gick CIC3* och Capitis i CIC1* klassen. Både kändes fina efter resan och tyckte det var super kul att vara på tävling.

Lördagen började dressyren, först ut av mina hästar var Capitis. Han var lite laddad men gjorde en bra dressyr. Som vi fick 56 straff för, lite snålt om ni frågar mig. Hoppning gjordes direkt efter dressyren. Så de vara bara att byta sadel och inta framhoppningen bland alla polacker, som red som galningar! Vi fick två nerslag som jag får ta på mig helt själv. Hade lite under tempo så de blev lite på och av ridning.


Capitis innan dressyr

Sen var det Loppans tur att visa sina fina dressyr konster.  Vilken hon inte tycker är så kul! Trav arbetet var helt godkänt. Galoppen var väldigt stötig och spänd. Loppan tyckte att vi skulle byta i varje språng i stället för ett, just där jag ville. Så vi skrapade ihop 64 straff.  I hoppningen hade jag två väldigt onödiga rivningar på hinder 1 och 2. Efter det hoppade hon som en klocka och kändes jätte fin.

Söndagen bjöd på terräng hela dagen vilket vi gillar =) Jag tyckte terräng banan var jätte fin med bra linjer och välbyggda hinder, som var inbjudande för hästarna. Den 3* började så Loppan var bland de första som skulle ut och testa banan. Allt flöt på som en dans, när jag kom i mål var min känsla obeskrivlig. Det var den bästa rundan jag ridit, allt stämde perfekt och som pricken över i:et. Red jag in på optimal tiden =) Efter det förlåter jag henne för dressyren!


Loppis=)

Capitis bana var lika fin den. Även han flöt på bra ute på banan kanske lite för snabbt. Kom in en halv minut innan tiden. Men vad göra de när hästen är van att gå högre klasser och rundan kändes fin =)

För min del blev de inga placeringar denna gången men vi kämpar vidare mot nya utmaningar. Är ändå väldigt nöjd med helgen. För de andra svenskarna blev de både vinster och många fina placeringar. Grattis till er =)


Lopan i mål =)

Helgen efter var de till Kinda som bussen skulle gå. Med Pluto och Alba. Det var dags för Albas första terräng start. På vägen dit sa jag till Peter att i dag ska jag vinna vill inte vara näst bäst! Och mycket riktigt Pluto och jag slog till med en kanon dressyr på 43 straff och en felfri banhoppning och terräng. Så de blev en blågul rosett med hem =) Det händer allt för sällan ;) Alba var inte sämre hon eller jo kanske lite hon fick ingen blågul rosett. Men hon var värd mycket mer efter sin premiär på tävlings banan. Dressyren gick så bra som den kunde. En fin hoppning med noll fel och en lika fin felfri terräng. Lite långsam men de får man vara på sin första start =O) Hon fick betyget MVG + som jag alltid har sagt så tror jag på denna häst =)



Pluto i Kinda.


Alba så fin =)


Hopp hopp =)

Nu är vi framme på förgående helg alltså den helgen som var :P Då var de Heaven som  gjorde sina första försök på att kvala in till Breeders i hoppning. Det blev en felfri runda så nu behövs bara två till sen är hon klar =) Hon var också på terräng träning Tranemo för att testas inför terräng säsongen. Det kunde inte gå så mycket bättre hon gick på allt som om hon hade gjort det hela livet. Vilka häriga unghästar jag har. Nästa söndag ska hon ut på sin fälttävlans premier i Mariestad.

I söndag var jag och Capitis i Hermanstorp och red vår första CNC2* tillsammans. Även där gick det bra några missar i dressyren så de blev 58 straff. Men det stärktes upp med en super fin banhoppning med noll fel. Terrängen gick också bra förutom att det började ösregna precis när jag red i väg. Men en felfri runda blev det och en 8:e plats slutade vi på =)

Detta var lite av vad som händer just nu på tävlingsbanorna. Nu orkar jag inte skriva mer. Det blev allt på en gång, hoppas ni orkade läsa allt. Måste bli bättre på att uppdatera oftare…

Hej på er =)


Kommentarer
Postat av: Julia

Grattis! Alltid lika kul att läsa om dig och hästarnas framgångar =)

2011-05-18 @ 20:50:30
Postat av: malin

Duktig du är!:)

2011-06-14 @ 14:34:55
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0