Nytt år nya utmaningar

Tjena!

Tänkte skriva om hur min föra vecka såg ut.

Måndag

Hästarna har fått ta det lite lugnt i helgen, så nu är det hård träning som väntar. Vi har fått snö så galopp på fältet stod på schemat för alla hästarna. Förutom de små 2,5 åringarna de fick nöja sig med att trava rund i ridhuset. Happy som är en 2,5 åring som jag har på inridning. Hennes ägare var här i dag och tittade lite när jag red Happy. Vilket gick jätte bra, har precis börjat trava på henne. Hon är en liten pigg dam som vet vad hon vill! Måndag inbär också Zumba så det blev ett Zumba pass för mig på kvällen.

Tisdag

Ännu mer snö har kommit så jag passar på att rida på fälten så mycket som det går. Det blev galopp intervaller för hästarna i dag. Vilket både jag och hästarna tyckte var jätte roligt =) På kvällen blev det gymmet med peter. Fick köra ett stenhårt pass!

Onsdag

Nu var all snö borta och isgata var kvar så det blev trim i ridhuset med några av de yngre begåvarna. När solen hade varit framme under dagen, kunde man ta en runda i skogen vilket jag gjorde med Loppan. Vilodag blev det för Capitis. På kvällen var det dags för årets första hoppträning. Men innan blev det än sväng till gymmet för ett bodyattck pass.  Ett mycket jobbigare pass än vad jag hade väntat mig. Så jag hade inte mycket krafter kvar till hoppträningen, men det gjorde nog bara saken bättre jag var så mjuk och fin i hande ;)Alba var det som fick träna och det behövdes. Hon hoppade lika mycket mellan hindren som över. Bara roligt att de tycker om att komma igång, lika mycket som jag =)

Torsdag

Regn hela dagen.  Var en sväng på Elmia och jobbade på morgonen. På ridschemat var det hoppning för Loppan och Capitis. Vilket båda tycket var riktigt roligt! Men så fina hästar jag har, det är jätte roligt att rida just nu =) Hoppade ganska mycket gymnastig och mycket tempo växlingar. Hästarna gjorde ett toppen jobb. Känns bra inför året.

Loppan och jag 2010 när vi tog SM guld. Längtar tillbaka =)

Fredag

Isgata och hårt ute, alltså blev det ridhuset i dag! Hoppade fina Quick Candhi i dag. Det är en häst som jag hjälper till att rida och hoppa. Mycket stuts och serier blev det för henne. Och det behövs, hon är v’äldigt glad i att hoppa. Men vänta är inte hennes grej, men det måste hon ju lära sig. Med de andra hästarna som skulle ridas i dag blev det lite trim i ridhuset. Galopperade för första gången på Happy, hon viste inte riktigt om hon vågade. Men några steg blev det efter mycket övertalning.

Lördag

Hästfri dag! Detta händer mycket sällan. Men har man en underbar pojkvän så har man. Åkte in till Elmia på morgonen för lite städning. Sedan in till gymmet på ett bodyattack pass. Under tiden jag tränar åker Peter hem och mockar alla mina boxar och fixar stallet. Sedan kommer han och hämtar mig och vi åker in till stan en sväng och shoppar upp pengar vi inte har =) Efter en lång dag gående i affärer kom jag fram till att det inte är min grej. Mycket roligare att gå en hel dag i stallet =)

Söndag

I dag hade jag lite hjälp med hästarna. Peter är förstås första mockaren. Sofia är en tjej som brukar hjälpa mig och rida lite när inte tiden räcker till. Hon red både Heaven och Capitis i dag. Loppan blev riden av Tesa som har hjälpt mig hela hösten med henne. Så det blev London, Happy, Alba och Mordillo över till mig! Lite lagom på en söndag =)

Capitis och jag i sommras =)

Längtar jätte mycket nu tills tävlingarna börjar. Tävlingsplanen börjar bli klar. Behöver nog lite fin slipning till så det passar alla hästarna =)

 

Ha det bra  =)

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0