Stilterräng på Udden

I lördags var vi i Kalmar på stilterräng med Happy, Havanna och Stella. För Stellas och Havannas del var de deras första terräng start! Happy var med för att få sitt sista kval till unghäst championatet! När man rider stilterräng så blir man bedömd av en domare som sätter betyg från 1-10 på hur hästen hoppar, hästens galopp och inställning bla. Detta förekommer väldigt mycket i Tyskland och är en väldigt smidig tävlingsform för unghästar :-) Så jag tycket det är toppen att Sverige har tagit efter tyskarna ;) Happy var först ut och som vanligt galopperade hon rund banan strålande lätt och hon fick poängen 8,0 hon behövde 7,0 för att klara kvalet, så de klarade hon lätt!!! Så nu är Happy färdig kvalad till unghäst championatet i september :-) Havanna var nästa häst. Mitt mål var att lotsa runt henne så hon skulle få en bra upplevelse. Hon var väldigt spänd på framhoppningen och mot första hindret, men sen när hon förstod att hon skulle hoppa så fick jag knappt stopp på henne ;) Hon tyckte de var jätte roligt, flög ner i vattnet och över stockarna och upp och ner hoppen :-) Hon fick poängen 7,8 vilket var super! De kommer bli väldigt roligt att fortsätta utbilda henne som fälttävlanshäst :-) Stella sist ut var lite vinglig men kom rund felfri och fick 7,1! Mycket stolt över mina hästar :-) Happy vann klassen och Havanna kom 2.a så de blev en rätt lyckad tävlingsdag :-)


Havanna laddar innan start :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0