Lyckad helg

Måndag och en ny vecka är påbörjad även startat sista kursen innan sommaren =) Börjar kännas nu att det går åt rätt håll!

Det har varit en lång helg med mycket tävlingar och bra resultat ;) Börjar med Leo som var ute på sin fälttävlans debut i Kinda detta gjorde han mycket bra. Han slutade på sina fina dressyr straff 51 vilket jag tyckte var riktigt med tanke på hur stor Leo är och det är inte lätt att hålla koll på alla ben särskillt inte inne på en trång dressyrbanan, men han var jätte duktg. Lika fin var han i hoppningen då han hoppade felfritt lätt som en plätt. Terrängen var jag lite spännd över, vet ju aldrig vad som kan hända med de yngre hästarna målet var att komma runt och det gjorde vi lätt och inom tiden också =) Han gick från start till mål med spetsade öron och galopperade på riktigt bra =) Detta ledde till en 7:e plats och placering!!



En dag ledigt sen var det dags för de övriga hästarna att tävla Alba, Heaven och Havanna var i Mantorp i lördags alla gick CNC1* =) Havannas debut i *klass hon har verkligen utvecklats till en riktigt fin fälttävlanshäst. Hade ett mål innan start och det var att alla skulle vara under 50 straff i dressyren för nu har jag jä...r tränat och ville att det skulle sitta och det gjorde det.... =) Med Heaven testade jag en ny metod vilket innebar 5min framridning, kom upp till dressyrbanan red runt och red in. Tror jag överskade henne lite för så fin har hon aldrig varit inne på banan, hon hann inte stressa upp sig vilket ledde till henne bästa straff 45, 70%. Sen var hon väldigt laddad på hoppningen men hon lekte runt felfritt. Lika så i terrängen, tänka frammåt behövs inte det gör hon själv... noll fel inom tiden =)

Alba slog även hon till att sätta sitt bästa straff 41, 72% jag tyckte jag hade en sådär känsla men det är oftast då hon får bra så jag får väl vara nöjd med det ;) Hoppnigen gick kanon förutom en ryttarmiss, slutade rida i en sväng vilket resulterade med ett nerslag. Men väldigt nöjd över Alba hon har verkligen tagit sig och man känner att hon har stärkt sig under vintern =) Terrängen lekte hon runt och utan tidsfel denna gång ;)

Havanna var sist ut lite nervöst eftersom det var hennes första CNC1*. Hon har fått väldigt fina dressyr straff i 100klass men man vet ju aldrig när man går upp en klass men hon gjorde ett toppen jobb. Fick 46 straff 69% med ett byte och några små missar så det får jag vara nöjd med =) Hoppningen var jag nog mest nervös över, efter många bett byten har vi hittat ett som passar henne perfekt. Ett kombinationsbett som trycker lite på näsan går hon på nu och det funkar jätte bra, tyvärr blev det ett pet. Tyckte jag kom helt rätt men hon tog bakbomen på trippeln, jaja så är det ibland är ändå super nöjd med henne =) Lite svårare terräng än vad hon är van vid men det satte inte stopp för henne galopperade runt utan problem inom tiden =) kan inget annat än att säga VILKA HÄSTAR JAG HAR I STALLET!! Man får vara nöjd och glad så länge det varar för i denna sport kan det gå fort neråt men nu måste jag verkligen njuta av mina fina hästar och deras prestationer. Heaven slutade 5:a Alba 6:a och Havanna 10:a =)



Nästa tävling blir på lördag med Leo då åker vi igen till Kinda och sen veckan efter är det de tre damernas tur att starta internationellt vilket kommer bli väldigt roligt. Alba och Heaven går CIC2* och Havann går CIC1*. Då är det Heaven som kommer ligga lite mer i fokus då hon debuterar 2*!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0