Uppdatering

Nu var det ett tag sen sist jag skrev, det har varit fullt upp en längre tid här hemma. Så nu kommer ett inlägg där jag ska försöka få med alla detaljer från de senaste veckorna =) Nu har min praktik slutat så nu finns det några timmar extra på dygnet igen känns det som. Dessa 5 veckor med praktik har varit jätte roliga med lite stressiga för att hinna med allt man vill. Men som jag brukar säga: Man hinner det man vill!!!
Kan börja med Leos 120 debut och första kval till hopp Breeders och detta gick ju strålande. Han satte två super fina felfria rundor efter varandra så det kunde inte gå bättre. Jag trodde att denna tävling skulle ha lite "lättare" banor för att det bara var unghästklasser. Men inte... så svåra 120 klasser jag har aldrig ridit med 12- 13 språng två kombinationer och svåra linjer. Så Leos felfria rundor var väldigt roliga =) Så nu behöver han bara en nolla till i 120 för att starta Breeders i hoppning som går i Oktober. Vi kan ju fortsätta med Leos resultat, han startade sin första lättklass eller 100klasss som det heter nu i fälttävlan. Detta gjorde han också med bravur, då han slutade på sina dressyrstraff och fick en fin placering med sig hem och därmed även ett kval till Breeders i fälttävlan. Även om jag inte var nöjd med vår dressyr fick han ändå hyfsade poäng men nästa gång ska vi visa att vi kan bättre =) Han lekte runt terrängbanan med olika kombinationer och vattenkomplex. Kan inget annat än att tycka om denna fin fina häst!!!
Vi fortsätter med Flingan eller Box Compromiss som hon heter. Hon gjorde sin första fälttävlansstart förra helgen och gjorde detta med lite fundersamhet. Jag är jätte nöjd med henne då hon inte är så världsvan och inte varit ut på så mycket. Hon gjorde ett helt godkänt resultat i dressyren då hon höll sig innanför staketet och gjorde det jag bad henne om ;) Hoppningen var lite läskig då det gick på en stor gräsbanan så två bommar föll. I terrängen var det lite läskigt men vi kom över alla hinder med lite tidfel och lite tvekan på vattnet men jag är jätte nöjd med hennes första start. Målet var att komma igenom alla moment och det gjorde vi så nu är det bara att tävla vidare för att få mer rutin =)
Heaven och Loppan har även dem varit ute på tävling, de fick åka till Vaggeryd och hoppa. Det gäller att variera sig och vara effektiv i det man gör ;) Båda hoppade 120-130 och dagens stjärna går till Heaven som satte två felfria rundor. I 120 var hon mer vild än tam men vi lyckades hoppa felfritt och ta en placering =) I 130 var hon lite mer ridbar och jag red säkert för att jag ville ha en felfri runda. Denna runda kommer jag leva länge på... vilken häst, hon hoppade som en liten katt och höll på att hoppa mig ur sadeln. Äntligen började hon fokusera på hindren och inte bara flammsarunt. Detta kändes jätte skönt och tanken är att hon ska få starta 140 inom kort! ( om jag vågar...) Loppan hoppade som vanligt lika bra och okomplicerat. Men i 120 frös hon till över ett hinder tror hon fick syn på travhästarna som gick på travbanan jämte, så en bom föll. Sen i 130 ville jag lite för mycket och vi tog med oss två bommar. Det var vinna eller försvinna!!! Jag tävlar ju banhoppning för lite skoj skull, så då måste man riskera lite och Loppan vet jag precis vart jag har och vet hennes kapacitet ;)
Sista men inte minst har även Olga fått komma ut lite också. Hon var på pay & jump och hoppade felfritt utan problem. Tyvärr är det hon som får komma i sista hand men hon verkar inte ha så ont av att gå i unghästflocken med fritillgång på mat ;)
Nä nu hoppas jag att jag har fått med det mesta som har hänt! Nu ska ska jag ta en veckas semester vilket inte hör till vanligheten speciellt inte mitt i tävlingssäsongen =) Men men jag hoppas jag klara av att ta det lugnt vid Turkiets strand ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0