Lite sammanfattning =)

Tjena hallo!!

Äntligen har jag packat in alla Loppans saker i lasbilen, nu är de bara mina grejer som ska packas. Sen är de klart för avgång till Polen. I Polen blir de en lång 2* (CCI2*) som Loppan och jag ska ta oss igenom. De blir vår sista start innan EM. Laget till EM tas ut efter den här härliga midsommarhelgen =) Så jag hoppas hoppas att jag får en plats och får åka på YR EM i Tjeckien i slutet av Juli. De ska bli kanon kul att åka dit, tror vi är rund 15 svenskar som ska ner och tävla och fira midsommar 2010 i Strzegom =) Min och mammas plan är att åka i natt vid 2 tiden. Då hoppas vi att vi är framme i morgon eftermiddag/kväll.


Loppan upp ur vattnet lika fort som hon hoppa ner i det =)

Sen har jag tävlar de lite ungre hästarna också. Föra helgen var jag i Kisa och red 3 hästar de var en häktisk dag kan jag säga =P Jullan och Casper gick Debutant, Cravall gick sin första Lätt klass. Kan börja med Jullan, jag tyckte hon var fin i dressyren emn de tyckte inte domaren. Så är de i bedömnings sport, men jag är nöjd med henne. Hoppningen var hon nolla, gjorde en jätte fin runda. Sen var de terräng och denna gång kom vi till hinder nummer 5 utan något stop innan. Hon bjöd på alla hinder, men hinder nummer 5 var en trappa ner. Jullan tycker inte om att hoppa ner, så jag fick inte ner henne och fick geupp och de grämer mig lite. Men är ändå rätt nöjd!


Sofia och Jullan uppe på fältet. Fin är så fina=)

Sedan kan vi ta Caspers resultat, han gjorde en kanon dressyr. Var riktigt nöjd med honom =) I hoppningen ville han inte riktigt gå ifrån de andra hästarna på framhoppningen. Så på hinder nummer två fick jag inte honom inte att gå fram, så de blev ett stop och väldigt många tids fel. Men resten av banan hoppade han som ett spjut. Inför terrängen hade jag då åkt ner väldigt mycket på resultatlistan. Men i terrängen var han jätte fin med en felfri runda. Bjöd på alla hinder från början till slut. Han försökte inte dra sig till de andra hästarna, utan var helt fokuserad framåt. Och de är ett stort steg i hans utveckling, så jag är väldigt nöjd med honom =)


Casper flyger över stock och sten.

Till sist har vi Cravalls resultat, han gjorde också en jätte fin dressyr. I hoppningen rev han första hindret var inte riktigt i gång, men sedan hoppade han bra och var nolla. Inför terrängen låg vi på en 7:e plats. Terrängen tyckte jag var ganska svår, den inhöll tre svåra kombinationer med a,b,c hinder. Men de var bara att styra och rida noggrant. Han viste precis vad han skulle göra när han stod i starten. Han hoppade jätte fint och de blev en felfri runda, men lite tidsfel. Vi åkte ner hen placering och hamnade då på en 8:e plats, ett helt godkännt resultat =) 

Denna helgen var jag på hemmatävlingarna i Svarttorp och hoppade lite vanlig hoppning. Vädligt skönt att slippa åka flera timmar till tävlingen. På fredagen var de Alba som skulle ut på sin tävlings debut och hoppa 90 cm. Jag var välidgt spännd på hur hon skulle reagera och hur hon skulle uppföra sig. Hon är ju inte helt normal!! Kanske allt för lik sin syster... Men som vanligt slutar jag aldrid bli förvånad över denna lilla fina häst. Hon hoppade helt exemplariskt, brydde sig inte om något. Lite vild var hon på framhoppningen, men när hon kom in på banan så var de som att hon blev lugn och viste precis vad hon skulle göra. Hoppade en felfri runda helt utan problem =) Jag har sakt de förr men säger det igen, jag tor denna häst har DET!!!


Min fina lilla Alba =)

Under Lördagen var de Jullan och Cravall som skulle hoppa över hindrena. De gick 110-120 båda två, deras första 120 för båda. Först ut var Jullan hon kändes väldigt fin på framhoppningen och ännu finare blev hon inne på banan. Hon hoppade rund 110 banan som ingenting och de blev en nolla. Även Cravall var på hugget och de blev en felfri runda i 110 för honom med =) Han skärpte till sig lite och hoppade riktigt bra. I 120 var Jullan lika fin och spänstig. Hon lekte rund även denna banan som var både lång och ganska svår. Men inga problem för min fina hoppehäst =P Cravall hoppade också väldigt bra i 120 men blev lite lång på en distans och rev ett. Men är super nöjd med honom. Är väldigt nöjd med båda de fina hästarna och deras hoppning. Är väldigt nöjd över hela helgen igentligen, 4 noller på 5 runder!!!
Tyvärr har jag inga bilder på Jullan och Cravall. Så de få bli en till på Loppan =)


Jag innan dressyr!

Nä nu måste jag packa klart här innan Loppan ska tvättas och jag ska lägga mig och försöka sova några timmar innan avresan!!

Ni alla får ha en toppen midsommar där ni ska fira den =)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0