Mörbultad...

Hej!

Känner mig lite mörbultad efter helgens bravader. Nu i helgen som var så var det NM i Köpenhamn som stod på schemat. Capitis var hästen som fick åka med. Men det blev inte riktigit som jag hade tänkt mig. På torsdagen när vi kom ner och jag satte mig för att trimma Capitien inför dressyren näst kommande dag. I slutet av passer ställde han sig rakt upp och skog över och underst hamnade jag.
Så det blev en sväng in till Köpenhamns sjukhus och tillbringa kvällen där. Jag hade ängla vakt och min kropp blev bara mörbultad. Inner lår och revbenen fick ta smällen och all smärta. Morgonen där på så fick de bli en test ritt för att se om jag kunde starta tävlingen. 



Med mycket vilja och lite dumhet så klarade jag av att genomföra tävlingen. Men resultatet blev där efter. Dressyren gick helt ok fick ihop 56 straff. I terrängn blev de ett stopp som var helt mitt fel. Kände att mina ben inte räckte till. Och avslutningsvis blev det två ner i banhoppningen. Men han kändes pigg och fin efter gårdagens terräng. Så det blev verken medalj eller placering, som jag hade hoppats på. Men men det får vi ta igen i Malmö =)

På hemma frånten har det varit ganska lugnt. Unghästarna har fått lite sommarlov. Men ska igång nu snart igen. Figge har varit och hoppat igen, denna gång i Ulricehamn. Det belv två felfria runder där också. Han sköter sig riktigt fint.


Världerns bästa pojkvän, sambo och groom.

Har inte berättat häller hur det gick i Strzegom unde midsommarhelgen. Det var Loppan som fick följa med ner till Polen för att rida vår första World Cup. Den tävlingen slutade lite plötsligt efter att Loppan missbedömde ett hinder i terrängen. Hon försökte hoppa det, men slog i bogen rätt ordentligt. Märkte inget just då, så vi fortsatte banan runt utan problem. Sen på kvällen var hon jätte svullen i bogen och halt, så det var bara att packa in allt och åka hem utan att ha hoppat banhoppningen. Veterinären fick titta på henne och han konstaterade att hon fått en blödning i bogen. Så det blev skritt i två veckor och nu får jag börja trava och se om hon mjukar upp sig. Hoppas verkligen jag kan rida Malmö!

Loppan och jag i vår första CCI2*

Nä nu måste jag ut till stallet och fixa och trixa =)

Ha det så bra och ta hand om er  =)


Kommentarer
Postat av: Malin

Skönt att de inte blev några allvarliga skador på dig eller hästarna!!

2011-07-19 @ 15:42:31
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0