Fina placeringar!

Hej Hopp!!

Sitter nu i soffan och halv sover, men tänkte försöka skriva lite blogg. Måste först säga att Loppan var jätte fin i dag när vi var och hoppade på tävlings platsen som vi var i helgen. Peter och Malin hade också var sin häst med sig, vi tänkte hoppa igenom en bana frö träning. Peter höjde upp en bana ganska hög tyckte jag, när Malin och Peter var klara så trodde ja att de skulle sänka lite... men de gjorde de inte så de var bara att styra och hoppa. Och Loppan var jätte fin altt kändes helt rätt och hon hoppade super!

Två stolta ryttare

Ja som sakt var vi på tävling i helgen med några av hästarna och de gick väldigt bra för både mig och  Malin. Vi fick ihop 13 roseter tillsamans på 16 starter. På fredagen red jag Casoer och Fritz, ja red en A och en L med båda och Casper var 5:a i A och 2:a i L han var jätte fin. I båda klasserna var han lugn och fin och hoppade väl, kunde nästan rida han som en normal 5-åring =). För Fritz del fick han ett pet i A och blev inte placerad men i L var han fin och lugn så där blev de en 7:e plats.


Fritz och Casper på tävling!!

På lördagen blev de bara Franky för min del men de var rätt skönt de med, slippa stressa omkring och försöka hinna rida alla hästar. Han har inte tävlat på ett tag så i första klassen som var en A fick vi två pet men ändå placerade på notan 6,7 vår grund nota var 7,7 hade vunnit med den men så är de. Vi tog segern i näsat klass istället =) de var en tidshoppning, de var väldigt länge sen jag red på tid och märkte att de var jävligt roligt särskilt när man har en häst som hoppar mycket bättre när man hoppar hindrena snett!! Så hans ägare var väldigt nöjd!

Franky på prisutdelning!

Nä nu måste ja sova har någar timmar att ta igen, som vanligt startade ja de första klasserna så de var bara att gå upp halv 5 och fixa hästar!!

Natti natti!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0