Hemma igen!

Tjaba tjena!!

Nu är jag hemma igen efter en underbar vecka nere i Tysland och en väldigt lyckad tävlings helg =)
Kan väl börja med att berätta om tävlingen som gick toppen. Redan när jag började packa mina saker inför tävlingen viste Loppan att de skulle hända nått, hon vet precis när de är tävlingsdags. Hon måste känna de på mig eller nått, jag har ingen aning =P men hon vet i alla fall när de bär av till tävling. Vårt resmål var Bredeneek där årets första intrenationella fälttävlan skulle starta. Vi åkte på Lördagen för att hinna rida en sväng på dressyr banan, som tävlings dressyren skulle gå på dagen efter. Loppan kändes väligt fin kunde rida henne i en lång och låg form utan att pressa henne, vilket var min plan inför tävlingen.


Härliga vitsippor fanns de där nere! Men såg nu när jag kom hem att de även finns här nu =)

Sen blev de Söndag och jag var super laddad! De var daxs för dressyren, framridningen gick jätte bra. Kunde även där rida henne låg i formen. Sen inne på banan kunde jag bra lyfta henne lite och hon gick så bra som hon kan just nu. Vilket jag var väldigt nöjd med, vårt straff blev 53. Direkt efter dressyren var de bara att byta utrustning till hopp grejer. Hon hoppade kanon bra både på framhoppningen och inne på banan. Men tyvärr blev de ett missförstånd mellan oss och de ramlade en bom. Men är jätte nöjd med henne.


Vatten hindret hemma oss Malin =)

På eftermiddagen var de änligen terrängens tur att starta. Banan såg jätte fin ut och de skulle blir så kul och rida den här banan. Loppan var helt galen inför terrängen, hon viste precis vad som skulle hända. Efter att ha stått på bakbenen i start fållan så var vi änligen ute på årets första terräng tävling. Hon gick som tåget de fanns ingen tvekan där inte =) Vi kom i mål med en noll runda, men några få tids fel blev de. Är så otroligt glad för att få rida en så fin häst som min Loppan =)

Vi slutade på en 6:e plats som jag är väldigt nöjd med =)


Jag är flickan med den ljusblå och mörkblå hjälmen =P

Nää nu måste jag börja packa upp alla mina saker. De är en del att gå igenom =) Och i kväll blir de Björne träning med Cravall!!

Hejsvejs på er kommer snart med ner!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0