Första tävlingen

Hallo hej

Nu har jag genomfört årets första tävlingen och med väldigt bra resultat måste jag säga. Det var Caspino och Jullan som fick komma ut på äventyr. Resan gick till Mantorp som hade en lokal hopptävling, där Jullan gick 90-100 cm och Casper 100-110 cm. Först ut var Jullan i 90 cm, vi fick de lite stessigt inne på framhoppningen. Jag han bara hoppa fram två gånger på vadera av hindrena där inne. Sen var de bara att gå in på banan men de var inga problem för henne hon är en så cool häst !! Hon gick in på banan som om hon hade gjort de här hela sitt liv, vi kom ut med en nollrunda och fick med oss en fin rosett =)

Jullan på sin andra tävling.

Det kanske inte syns på bilden men de är väldigt kallt ute, jag måstre ta mig en funderar om det verkligen är värt att tävla när de är så kallt. Man måste ju tänka på sina häst skötare som hjälper än hela dagen =)

Nu var de Casper som skulle ut på sin fösta runda, han var väldigt laddad men väldigt fin inne på banan. Så de blev även där en nolla på protokollet. Där efter blev det ett snabbt häst byte till Jullan som skulle gå sin andra klass. Nu hade jag i alla fall fått upp värmen, men är inte så säker på om Peter och Mamma hade fått det!

Denna gång fick vi lite mer tid på oss jag och Jullan och hon var ännu finare denna runda. Kom perfekt på varje hinder och hon hoppade upp sig väldigt fint och det blev ännu en felfri ritt. Hon kanske han bli en fin hopphäst om hon inte vill bli fälttävlans häst, men de är så klart hon vill bli en terränghäst. 

Nu väntade bara Casper på sin sista ritt och vi behövde inte vänta länge. Det var inte så många stater på dagen som vi tyckte var väldigt skönt. Han var ännu mer laddad till denna runda, jag tror vi fick den snabbaste tiden!! Men inga bommar föll och de är det som räknas. Så dagen slutade med fyra nya rosetter till samlingen =)

Caspino väldigt laddad för sin första start på året =)

Nä nu måste jag var lite social mot min pojkvän och prata lite med honom. Det har varit ganska mycket häst nu =)

Ni får ha de så bra så hörs vi snart igen. Hej hej =)


Kommentarer
Postat av: Anna

Vad härligt att komma igång med tävlingarna, även om det är för j*vla kallt! :-O Det känns liksom som om säsongen närmar sig mer när man är ute på lite tävlingar! ;-)

2010-01-27 @ 23:12:52
URL: http://annasindahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0