GOD JUL

Hej allihopa =)

Nu har vintern kommit hit, precis innan jul! Vilket jag tycker är helt perfekt, sen efter nyår så får den gärna snön smälta och övergå till vår.

Det har varit fullt upp så bloggen har fått ta ett litet upphåll. Men nu är jag tillbaka. Med massor av nyheter =)

På häst fronten så är dom i full gång inför nästa års uppgifter. De som har tävlat hela året, hade sin vila i oktober. Det har varit fullrulle i höst och vinter. Så nu kommer de få lite jullugnt några dagar. Sen drar alvaret i gång efter nyår, då är de ett år äldre och ska gå upp en svårighetsgrad!

Lite nytt om unghästarna!
London är lika snäll som han är stor och ridningen går bara bättre och bättre. Vi har börjat hoppa lite små hinder vilket han är roligt. Snart är det daxs för han att få galoppera ute i snön, som han verkligen skulle behöva.

Stella har vi hållt på att rida in hela hösten. Hon har varit super snäll, kan inte tro att Elvira är mamma till henne ;) Vi har börjat trava, målet är att galoppera innan Jul. Det tror jag inte blir några problem =)

Sen har vi en nykommling till stallet Mordillo. Det är min och Peters 2-åring. Han har bara fått gå och äta upp sig i hage hela hösten. Så för honom väntar stora utmaningar efter nyår, då tror jag han är redo för livets mening =)
Molle första dagen i sitt nya hem =)

Den sista 2-åringen jag har hemma är Happy Hour of Björnklo, som har har för inridning. Hon är en super fin häst efter Hip-Hop. Väldigt sprallig, tycker inte om att stå still. Men de ska jag nog kunna fixa. Vi har börjat hänga på henne vilket inte är några problem. Så fortsättningen kommer gå som en dans är jag säker på.

Jag har hunnit med lite annat också mellan hästarna!


Koka marmelad gjorde Peter och jag på vår julsöndag.


Köra i diket är inte alla som kan. Men jag har lyckat denna vinter =)


O Självklart jar jag klätt granen. Så nu är det riktig jul stämning hemma =)

GOD JUL
på er alla hoppas ni får det toppen i helgen med massa mat =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0