Loppan is back!!!!

Det är väldigt skönt att ha Loppan tillbaka på tävlingsbanorna efter 1 års uppehåll. Hon har fått mjukstarta med några hoppklasser. Där det har blivit 3 vinster på 4 starter: ) I helgen var det dags att testa henne i terrängen och hon hade inte glömt vad som gällde.... Redan vid lastning var hon hel nöjd med att få följa med gänget igen ;) Väl på plats kan jag säga att nerverna satt på utsidan, hon har varit helt galen att ha o göra med!! Men bara för att det är Loppan så skrattar jag bara åt det, till och med inne på dressyrbanan kunde jag inget annat än att le och bara vara nöjd över henne: ) Hon slutade på sina dressystraff efter en plätt lätt terräng (enligt Loppan) och en mini hoppning.... ;)





Jag hade ju med mig 2 damer till ;) Heaven och Alba gjorde båda en toppen tävling! Heaven slutade även hon på sina dressyrstraff som kunde blivit riktigt bra om hon hade skrittat, istället körde hon piff eller nått liknande! Men bortser jag från det så kunde jag inte klaga: ) Detta var ett kval för Unghäst VM, bästa fina Heaven :) För Albas del var det fokus på terrängen denna tävling då vi haft lite stolpe ut de sista tävlingarna. Denna rundan kändes jätte bra, skönt att komma tillbaka till min vanliga terrängridning: ) Tyvärr föll ett hinder på banhoppningen så vi hamnade utanför placering men ändå super nöjd med henne!


Tack till älskade Peter som gjorde denna helg möjlig genom att hjälpa mig med hästarna : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0