Hemma!

Nu är tentan färdig skriven och inskickad :-) Då var ännu en kurs slut, skönt att beta av dem en efter en ;)
Nu till något betydligt roligare... HÄSTAR!
Med söndriga händer och knän som också verker som om jag är 100 år är jag ändå väldigt glad och nöjd över mina fynbenta vänner:-) Som gjorde allt för att underhålla mig :-) Kan säja att min kropp fick nog en störa chock efter 4,5 timmars stående i fältsits i går och dessutom måste göra samma sak idag. Det var knappt att mina ben bar mig idag!! Men med lite vilja så går allt :-)


OK lite vila fick jag mellan rundorna :-)


Gårdagen bestod utav program ridning för Elisabeth Lundholm med Heaven och Alba, båda skötte sig bra trodde det skulle bli mer latjo lajban från den gråa ;) men båda höll sig på mattan och lyssnade på vad jag ville. Känner verkligen att jag skulle behöva rida mer program och få feedbak efteråt, det är verkligen toppen :-) Så nu har jag fått fler saker att tänka på, det är inte lätt detta med 3 grenar! Men vem har sakt att hästar överhuvud taget är enkelt, den som tror det behöver inte änns fundera på att börja!



På em var det dags att sadla om till terrängen:-) Havanna, Heaven ocb Alba var mycket nöja över att slippa gå fint och lugnt runt runt i ett ridhus, så alla tre satte en väldigt fart och det vara bara till att hänga på försöka få det någelunda kontrollerat :-) Vilket var lättare sakt än gjort!!!! Är glad över att de har energi och framåtbjudning utan det hade vi inte kommit så långt! Får se det positiva i allt ... ;) På lördagskvällen blev vi alla i Mellantruppen bjudna på tre rätters av Saras mamma Margareta vilket var väldigt uppskattat efter en heldag ute:-)

Idag var de dags för terräng träning igen för Linda Algotsson idag blev det några bett byten för att återfå kontrollen ;) Havanna red jag på ett kandar vilket funkade bra! Denna lilla energiska häst gjorde ett kanon jobb hoppade runt en bana med alla sorters tyd hinder utan att blinka, det är bara att styra och hålla i manan så kanske bromsa lite oxå annars sköter hon det väldigt bra själv! Tycker hon i alla fall!!! ;) Heaven ocb Alba hoppade en lite mer avancerad bana vilket båda gjotde med glans :-)Alba som jag fortfarande inte riktigt litar på till 100 % gjorde en super runda och jag måste nu sluta upp och inte tro på henne hon gör ju allt jag ber henne om!!!! Fyy på mig!! Testade ett "flippan" bett på henna och det funkade kanon så det blir till att inskaffa ett sådant ;) Heaven strålar som vanligt och det känns som hon leker runt på dessa hinder, oxå med inställningen att hon vet och kan allt och hon tycker att hon själv är bäst!! Vilket inte alltid uppskattas av mig ;)


Det kommer komma upp lite filmer både från dressyr och terräng, för även om jag hade 3 hästar med mig så hann Peter både filma och ta bilder mellan han fixade hästar:-) Utan han hade jag inte klarat mig :-)
Så efter en mycket givande helg är båda jag och hästar rätt sletna och förkänar sovmorgon imon. Ska bara fixa stallet, rida Loppan och städa lastbilen innan 13.30 då jag börjar jobba !

Nu blir det lite mat sen är sängen väldigt efterlängtad :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0