Lugn helg!!

Haft en lugn helg med fokus på träning både för min egna del men främst för hästarna. Helgen har bestått utav dressyrträning för Loppan, Heaven och Leo vilket har känts väldigt bra, då jag har haft väldigt mycket energi och har hittat en plan i min ridning för mig och hästar. Har haft svårt att hitta fokus och veta vad jag ska inrikta mig på vid varje pass, men nu börjar pusselbitarna falla på plats och jag känner att jag är på väg framåt!! Känns härligt att säsongen snart är i gång, Påskhelgen blir första fälttävlans start då Heaven får gå en CNC1* i Tågarp. Detta följt av CNC2* helgen efter då även planen är att Loppan ska med...men bara om hon sköter sig ;) Bästa Loppan =) ibland behöver jag gå tillbaka och titta på alla härliga bilder för att få motivation att fortsätta med denna speciella häst!!!
Som ni kanske har märkt har jag även börjat att fokusera på min egna träning. Känner att jag behöver stärka mig själv för att kunna prestera optimalt på tävlingsbanan och ge mina hästar bästa förutsättningen till att göra ett bra arbete. Genom att träna min egna kropp får jag väldigt mycket mer energi och motivation till att träna mina hästar. Det är en väldigt bra drivkraft för att kunna bli bättre, kan inte kräva att mina hästar ska vara på topp om inte jag själv är det. Min motivation ligger i att bli bättre på det jag gör och det känns som jag har hittat en väg som passar mig, men resan är lång!!! "Det är inte just nu du ska vara som bäst utan om några år. Alla har varit där du är just nu en gång!" Detta sa min mentor Linda som är en person som jag ser upp till väldigt mycket och det sporrar mig att fortsätta de dagarna som allt känns tungt och jobbigt!!!
Hittade en gammal bild på Heaven när hon var 4:a!! Tänk om hon hade fått vara så mörk hela tiden =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0