Lyckad helg!

Återigen är det måndag och en härlig sådan med SOOOL!!! Våren är väldigt välkommen och med den solen och varmare dagar. Att lite sol kan göra att man får så mycket mer energi =) Igår var det tävling i Linköping Leo, Heaven och Loppan vad med smidigt när man kan ta med många på samma gång! Tävlingsplatsen är kanske inte den bästa med jag gillar den ändå fast ridhuset inte är så stort och underlaget inte i toppklass. Men även blir det att jag åker ditt varje år och det brukar gå rätt bra faktiskt! Leo var ganska spänd första klassen så andra hindret föll men sen fick jag han att galoppera lite mer så slutet gick bra. Han fryser till när han blir lite spänd och det är väldigt svårt att påverka honom jag tror att de släpper ju mer han får komma ut och se sig om här i världen. 110 gick mycket bättre då var har framme från första början och satte nollan. Snart är det 120 debut =)
Heaven först ut i 120 en ritt jag helst vill glömma vet inte riktigt vad som hände, det som hände va att Heaven glömde hoppa. 3 nerslag hon har haft som mest 2 ner på samma tävling så jag blev helt ställd. Men hon kändes helt ofokuserad och bara glömde att lyfta på benen. Loppan på tur kände väl att jag inte riktigt vad på hugget, men Peters råd att bra rida och sluta tänk hjälpte nog. Då loppan hoppade som hon alltid gör och satte nollan men jag vågade inte riktigt rida lika snabbt som jag brukar så fick nöja mig med en 4:e plats ;)
Sista kassen 130 var Loppan först ut. Kände att hon var lite matt och det visades även på resultatet rev första hindret och ett i kombinationen. Men är ändå nöjd över Loppisen som alltid kämpar! Heaven sist ut kan väl erkänna att jag inte hade den bästa känslan både genom den kassa ritten från 120 men oxå att Loppan hade hoppas lite sämre. Så jag gick bara in och med inställningen att komma runt med ett hyfsat bra resultat. Det var ju ändå bara hennes andra 130. Efter första språnget kände jag igen min stjärna igen och jag red som jag brukar utan att tänka så mycket bara rida på den känslan man har och lita på sina kunskaper. Vilket räckte till en dubbel nolla och snabbaste tiden !!!! =) Det var verkligen jätte skönt att sätta den där nollan och känna att Heaven hoppade som hon brukar! De 3 senaste gångerna jag ridit 130 i Linköping har jag vunnit, det kanske är en av anledningarna till att jag åker dit ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0