Galopp på stranden!

Hej igen nu får ni säga till mig att ja ska skriva oftare, de börjar bli lite skämigt. Men ja får skylla på att jag har så mycket att göra så ja hinner inte, men de är ingen bra ursäkt tycker ja för man hinner de man vill hinna så är de! Kan säga att jag prioriterar saker de låter lite bättre.

Men i alla fall var jag, Malin och Katrin och galopperade på stranden i går morse. Stranden ligger i Danmark på den  västra delen och den är väldigt lång vet inte hur lång, men jag har inte sätt nått slut än i alla fall på den. Det var Picc, Walter och Loppan som fick hänga med och konditions träna i vattnet denna gång. När vi hade kommit än bit bort såg vi massa sälar i vattnet och även någar på land de var jätte söta, jag har aldrig sätt sälar innan de var så runda och gulliga. Kunde tagit med en hem men vet inte om Malin hade blivit så glad då, tror inte hon vill ha en säl i soffan på kvällarana =)


När jag såg sälarna så tänkte jag på min Svea där hemma! Hon är mycket mysigare att ha i soffan!

Sen på em försökte jag trava över bommar och en cavalleti med Casper han viste inte riktigt hur man skulle göra, men tills sist lyckades vi. Men i början gjorde han ett jätte hopp förstås men sen märkte han att de inte var så högt så då gjorde han bara ett lite hopp, men jag ville att han skulle trava över och bara lyfat på benen lite mer. Detta tyckte Casper var väldigt onödigt när man kunde göra ett lite hopp istället och slippa ta i. Men skammen som ger sig brukar man väl säga! Så efter att ha tragglat ett tag med de där bomarna och cavalletin så gick de väldigt fint. Som belöning fick han galoppera på ett fält i dag men i morgon blir de trav hoppning igen, de är inte lätt att av liten och inte kunna nått.


Kan de vara 10 år emellan de här bilderna =)  Kommer ihåg de som i går!

Nä nu måste ja sova annars kommer jag aldrig upp i morgon!

God natt allihopa =)
     

Kommentarer
Postat av: Linda

Men Jonna! Jämför du Svea med en säl?! :D hehe, kan se likheten...;)

2009-08-11 @ 18:11:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0