Caspers debud!!

Hallo hopp!!

Nu är jag tillbaka och tänkte berätta lite om vad som har hänt här nere i tyskland de senaste dagarna. Tror ja börjar med Casper, han har varit och tävlat för första gången på bortabana. För en vecka sen var ja och Ludwig i Süderlugum för att träna med Casper och Fritz på deras terrängbana, de skulle nämligen på tävling onsdagen efter så vi var där och visade dom lite hinder.

Casper var jätte fin de var första gången han var hemifrån och ute på en annan terrängbana, han hoppade allt jag styrde han på och gick ner i vattnet utan problem. Jag tror han kan bli en fälttävlans häst gillar han bara mer och mer! Fritz var som vanligt lite klämmig i början men sen hoppade han jätte fint, den hästen kan hoppa jävligt bra måste ja bara lägga till =)

 
Fritz hemma på banan, här kanske han inte visar sin bästa hoppteknik =)

Sen kom onsdagen och vi skulle åka på tävling vi hade tänkt att vi skulle åka vid tolv. Så innan var vi tvugna rida alla anndra hästar så de var lite stress innan allt var klart och vi kunde fara iväg. Mina kära föräldara kom också på besök under onsdagen för att se min nya häst och hälsa på mig.

Tävlingen gick jätte bra jag red Casper och Franky och Malin red Bella, Argie och Fritz. Casper hoppade allt även denna gången, även nerhopp i vatten som jag aldrig har hoppat innan med han. Jag är jätte stolt över min häst vi fick notan 7,8 som jag är jätte nöjd med. Franky gick också bra han var ovanligt lugn denna dag, vi fick notan 8,1 lite dåligt tyckte jag för att vara Franky Boy.

Jag och Franky på hemma tävlingarna! Där vi vann allt =)


Nä nu ska jag ut och rida lite igen, kommer mera i käll om helgens tävling!!! Missa inte de =p



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0