En CIC2* placering med Loppan =)

Hallo igen där hemma!

Jag har precis ätit väldigt mycket av Malins goda mat som hon lagade i kväll, så nu kan jag just för tillfelet inte röra mig, tänkte då att de passade bra att skriva lite i min blogg. I dag har vi inte haft så mycket och göra så jag och våra praktikanter Ludwig och Simon var på stranden i Em och badade i sommar vädret, de var väldigt härligt att komma bort och göra nått annat än vara i stallet och rida.

Nu över till helgens tävling som ni kanske vet gick bra för mig och Loppans del,äntligen fick vi vår placering i CIC2* den var efterlängtad. Vi åkte tidigt på torsdags morgonen närmare bestämt kl:4 för att undvika alla köer på motorvägen, så de var baraa tt ställa kl på 3 för att gå upp och fodra hästarna. Men när vi väl var i väg så var de inte så farligt jag sov nog 3-4 timmar av vår 7-8 timmars bilfärd, tyckte lite synd om Malin som var tvungen att köra hela vägen.

Jag innan dressyren!

När vi kom fram möttes vi av ösregn, jag överdriver inte allt var vattenfyllt de hade regnat konstant i två dagar så ni kan tänka er hur de såg ut. Men när alla hästar och saker var flyttade från lastbilen in till stallet så började faktiskt solen skina och de blev näsatan bra väder. Malin hade med sig Walter tanken var också att Barny skulle med men han "slapp" när vi skulle lasta på morgonen så hade han ett väldigt tjockt ben så han fick stanna hemma och jag hade med mig Loppan och Kimberley.

Ja, nu över till resultaten!  Kan säga att jag hade en bra känsla igenom hela helgen på båda mina hästar är väldigt stolta över dom. Dressyren var inte den bästa jag har ridit på någon av hästarna, men Kimberley blir bara bättre och bätter. I fredags när dressyren gick kunde man få kontakt med henne inne på banan och hon har börjat lära sig att  det inte är något att bli nervös för, så jag är nöjd. För Malin gick de väldigt bra låg 3 efter dressyren.

På lördagen kom de roliga terrängen där båda hästarna var super fina hade en härlig känsla och rytm igenom hela banan på båda två pollarna. De var en ganska svår bana med många krångliga linjer och hinder som skulle övervinnas och de klara de vi fin fint. Bara några tidsfel fick ja med vadera häst men tycker de inte spelar någon roll när allt funkar så bra under riten, finns ingen anledning att driva på dom anser jag när de är så unga.


Loppan och Kim                         

Dagen efter kändes alla hästarna fäscha och fina och de gick igenom besiktningen utan problem, nu väntade bara hopp provet på den stora gräsbanan. Loppan var först ut av våra hästar och jag kan bara säga att de var länge sen hon kändes så fin och avslappnad under hoppningen och detta lede till en felfri ritt som jag är väldigt stolt över =) Duktigt Loppan!! Med denna nollan klättrade vi upp många steg i reslutat listan så vi slutade på 19 plats av 57 stater så de lede till en fin placering. Kims runda var också väldigt fin men hon blir lite för spänd och nevös när hon kommer in på banan så de blev tyvärr tre rivningar men ändå en bra runda tyckte jag. Malin slutade på en 6: plats så de var toppen, tappade lite efter att ha rivit tre i banhoppningen.


Kimberley på hoppbanan

Ja detta var helgens tävling nu väntad bara hemresan som var väldigt lång men vi kom hem utan problem!

Nu ska jag sova är väldigt trött, i morgon ska vi hoppa lite hästar ska bli roligt!!

Go natt allihopa =)




Kommentarer
Postat av: mamma friman

Vad fin Kim ser ut på hoppbilderna. Loppan med förresten.Häls Mamma

2009-07-29 @ 09:02:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0