Sorry!!

Hallo där borta!!

Förlåt för att ja inte har skrivit på länge, jag har haft väldigt mycket att göra och de är sommar och sol här så man vill inte sitta framför en dator, man vill var uta i solen =). Men nu tänkte jag att ja skulle skriva några rader, sen blir de gräsmattan med en bok!

Kan ju börja med att berätta hur de gick på tävlingen i Danmark. Föra helgen var de tävlingar i Danmark och vi från Thomsen Team hade med oss 11 hästar de var väldigt många. De var CNC* och CNC** som vi skulle rida med de olika hästarna, ja debuterade S-Kimberlye i den CNC**. Vi alla red dressyren som gick på fredagen med olika resultat, för mig gick de inte så bra Kim är väldigt nevös när hon kommer in på dressyr banan. Men för Malin gick de bättre hon tog ledningen med Walter och låg fyra med Barny. För Peter, Kirsten och Maria gick de också bra de låg på plaserings plats alllihopa efter dressyren.

Sen gick vi terrängbanan och den var inte rolig! Underlaget var jätte dåligt hårt och gropigt på många ställen och många branta backar. Hindrena var väldigt stora med svåra kombinationer och linjer. De var inte någon vanlig CNC** Peter sa att några av linjerna var som***. Kirsten gick den bara en gång sedan bestämde hon sig för att inte rida hon tyckte den var helt väldelös. Men vi anndra gick den några gånger för att försöka förstå hur vi skulle rida den. Men Peter Malin och Maria valde tillslut att inte riskera att få halta hästar och strök sig från tävlingen. Men Kims ägare ville att ja skulle rida så de var bara att blunda och styra och hoppas att man kom i mål och de gjorde vi.



Kim var jätte fin dock väldigt pigg men hon hoppade allt väldigt bra och vi kom i mål med bara några tidsfel. Alla var väldigt glada och förvånade tror jag =P när ja kom i mål med att vara nolla på hinder. De var inte den optimala banan att debutera på precis men nu är de gjort och de gick ju bra!! Vi kom totalt på en 10:e plats så ja är väldigt nöjd, så nu har vi en till ** häst i stallet. Vår nästa tävling blir i helgen i Sahrendorf även där **, då får också Loppan hänga med!



De var de nu lite om var som har hänt i veckan! De störta som har hänt är att jag har blivit häst ägare =) Caspino "Casper" ska bli Svensk häst i höst, hoppas han kommer tycka om de!! Har gjort en film till  mina föräldrar för att de ska veta vad der är för häst jag har köpt hoppas de gilar honom lika mycket som jag gör!

Malin har varit i Aachen hela veckan så jag har haft hand om alla hästar själv denna veckan. Räknade dom i går och kom fram till att de var 12 st att ta hand om, alltså har vi 13 hästar just nu med Sophie som är med i Aachen. Det är lite för mycket hästar tycker jag för två personer, som tur är kommer de några killar från Sverige och hjälper oss i några veckor nu de ska bli väldigt skönt.

Nä nu ska jag ut och sola måste bli brun!!!

Hej på en stund hoppas ja hinner skriva snart igen =)
 

Kommentarer
Postat av: Kusin Emma

Hej hej!

Nu har vi hittat dig på nätet, kul att se lite bilder! Ville bara säga grattis på födelsedagen från Umeå, mamma och pappa är också här, de kom i morse och ska vara här till på fredag.



Ha det! Kan ni inte skicka hit någon ny häst snart? /Emma



2009-07-14 @ 21:04:45
Postat av: Julia

GRATTIS Jonna! Jaa du, hade du varit hemma hade du ju garanterat gått till Systemet idag, eller hur?! Hoppas du har det bra och kul att du har köpt en ny häst också! Vi hörs...

2009-07-14 @ 21:31:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0