Helgens tävling

3 hästar, 9 moment, 1 dag!

Gårdagens tävling var rolig och lyckad, men LÅNG.
Avfärd skulle ske 04:45 så de var bara att ställa klockan på halv 4 och försöka komma upp ur sängen. När vi väl var i väg så hade ja vaknat till som tur va... Vi skulle köra efter Peter, för vi inte viste vägen. Det var svårare än ja trode, han körde som en bil tjuv fattar inte hur han kunde ta alla snäva kurver med en lastbil PLUS en transport efter. Den hängde och slängde där efter som en liten vante. Men vi hade inget val de var bara att hänga på.

Äntligen frame... efter några häftiga inbromsningar, omvägar och en u-sväng.

Hästarna jag hade med mig var Loppan, Franky Boy och S-Kimberley. Eftersom allt var på en dag så är dressyr och banhoppning på förmiddagen och terrängen på eftermiddagen. Kändes om ja satt på häst från kl.halv 8 till halv 1, då ja var klar med alla hästarnas dressyr och hoppning. Kims dressyr blev ja väldigt nöjd med, hon var välidit lung och fin (ovanligt för henne) fick 58,7 straff, hennes hoppning var och fin med en felfri runda. Franky hade några grova missar i dressyren så fick inte så bra som jag hade hoppats på och ett nerslag i hoppningen. Loppan hade inte sin bästa dressyr dag och ett nerslag i hoppningen.

Nu gick tåget mot terrängbanan, den var värkligen fin och inbjudande att rida. Efter att ha gått två terrängbanor på en timme, så satt jag i sadeln igen för sjunde gången.
Kort ooch gott om terrängn, alla hästrana var jätte fina och felfria. Slutresultaten räckte till en 2:a plats för Kim och en 7:e plats för Franky.

Hemfärden började vi med att åka efter Peter men gav upp efter ett tag när han drog i väg med sitt tåg. Men ändå var vi hemma först ( Peter var tvungen att tanka :p) När vi parkerade hemma var klockan halv 10, då var både hästar och människor trötta men nöjda efter en fin och lyckad dag i Süsel.

Tyvärr har jag inga bilder än men hoppas ja får några från tvälingen, då kommer jag lägga upp dom på engång.

Nu ska ja sova... Go natt!!!


  

Kommentarer
Postat av: Sara

Den där farliga körningen känner jag igen. När vi körde till Bad Segeberg stod Korall själv i transporten. När vi var framme var jag tvungen att springa ut för och se om hon stod kvar. ;)

2009-05-11 @ 18:57:43
URL: http://nilssonsaras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0