Lårkaka!

Har precis bytt om till bikini och satt mig i solstolen utanför de lilla huset. Tänkte äta lite rester från helgen, de blir nog morot och cocos soppa.
Innan ja fick lunch så har jag och Malin hoppat några hästar på de nya underlaget som har blivit super bra! Hästarna gick också bra. Ja red Artchie och Frans som vi nu kallar Frits, för alla tycker de är lättera att säga och han hette de föra gången han var här. Som de ser ut nu blir de hoppning med de andra hästarna också, men man vet aldrig allt kan ändra sig här på några minuter.

I lördags var de inte min och Saras dag! Hela team Thomsen skulle åka och träna unghästarna på en annan terräng bana, som ligger ca en timmes resa här ifrån. Oturen var frame först hos mig, Malin skulle lasta ut Artchie ute transporten ja stog bakom och skulle öppna bommen. Då plötsligt hästen kastar sig ut vänder rumpan mot mig och får in en full träff rakt på mitt lår. Artchie springer iväg ner i ett dike, försöker springa igenom tagtråd men märker att de gör ont och försöker hoppa. På nått sätt i alla fall kommer han in i hagen och springer några varv med de andra hästarna där inne, tillslut får vi tag i honom. Ja ser framför mig hur alla benen är sönder slitna av tagdrågen, men han hade änglavakt den dagen tre små skrapsår fick han på frambenen. Så de var bara att sadla och rida iväg till terräng banan.

Nu var de Saras tur! Peter , Anneke (jobbar också hos Peter) och Sara hade redan börjat när vi kom. Ja och Malin började värma upp våra hästar när vi såg att både Anneke och Sara stog på marken vid vattenhindret. Första tanken var att de hade ramlat av, men nått ännu roligare hade hänt kanske inte Sara tyckte just då. Alltså.. Sara hade gått ner i vattnet med sin häst för att Annekes häst inte ville gå i, tillsist hoppade hästen i, men hoppade rakt på Sara så hennes häst ramlade omkull och båda två gjorde en dykfärd rakt ner i vattnet =) lite roligt tyckte ja de var. De lät väldigt roligt när Sara sen skulle berättade hur de gick till, hon var blöt hela hon men de vara bara att ha god min och hoppa upp och förtsätta rida. Annekes kommentar var: Swedish girls!!

Sen på kvällen satt vi de svenska tjejerna och tittade på Eurovision Song Contest och försökte heja fram Sverige, men ja är rätt nöjd med att Norge vann!!

Nä nu ska jag ut och jobba igen. Hej svejs!!

Kommentarer
Postat av: Sara

haha ja nu så här efteråt är det ju roligt att skratta åt det, men fy tusan va kallt vattnet var. Men vad gör man inte för att underhålla er andra ;)

2009-05-19 @ 12:57:04
URL: http://nilssonsaras.blogg.se/
Postat av: Anna

Hahaa, gud vad klockrent! :P Vår valp flydde för att jag garvade så dant! ;P

2009-05-24 @ 21:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0