Nykomling!

  
Hej Alla Glada Människor!!

Äntligen har jag kommit på att jag kan skriva en blogg om allt som händer här nere i Tyskland. Har aldrig gjort något sådant tidigare så de kan bli spännande och se hur de går om ja klara de. Min vänner vet att ja inte är något bra på att skriva och formulera mig bra men jag lovar att ja ska göra mitt bästa.

Just nu sitter jag och titta på House med SVENSK text annars går de inte. De är det värsta med Tysk TV allt är dubbat, det är väldigt jobbigt när man vet hur personen ska låta, särskilt Dr. House. Nä, nu tänkte jag berätta i korthet vad jag har gjort här i Tyskalnd nu i ett halv år.

Jag kom hit till Malin Larsson den 7 september, så nu har ja varit här exakt 8 månader. Jag har med mig min egna häst Loppan (Lady-Grey) som jag tävlar CIC** på. Malin som ni kanske har läst om i ridsport eller andra tidningar bor och jobbar här i Tyskland. Hon har ungfär 10- 12 hästar i alla åldrar och tävlar på svår klass nivå.
Ja kom hit när alla tävlingar var slut, eller nästan alla den kanske mest viktigaste återstog, unghäst VM i Frankrike för Malin och Walter ( Versatels Walter von der Vogelweide). Som ni kanske vet van Malin, Walter blev värdens bästa 7-åring 2008.


Nu hade vi bara den långa vinter framför oss, innan tävlingarna tog igång igen under Mars månad. Men den tiden är väldigt bra till att förbereda sig inför säsongen.
Äntligen blev det vår och tävlingarna trog i gång på allvar. Vi började med några inomhushoppningar för att få i gång hästarna, sen blev de terräng tävlingar varje helg.

Vi har haft fullt upp varje helg med olika tävlingar, Malin har varit på sina och jag på mina. Jag har fått lov att rida och tävla några av Malin hästar som ja är väldigt glad för. De kommer bli väldigt roligt  och se hur de kommer att gå under säsongen, än så länge har de gått bra och de är bara början. Ska berätta mer om hästarna senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0