Sista tävlingen för Loppan!

Hallo på er!!

Nu har Loppan och jag av klarat vår sista tävling som gick i Langenhagen en CCI2*. De både började och slutade lite hastigt och lustigt, Peter tyckte jag skulle göra en väldigt ovanlig framridning till min dressyr. Som ni kasnke vet är inte Loppan den lättasre att rida dressyr på, så han tyckte jag bara skulle skritta 10min innan ja skulle starta och sen bara rida in på banan och rida programet utan att rida fram henne. Jag gjorde som han sa =p tyckte inte jag hade något att förlora så jag gick bara in och red programet utan några förhoppningar. Resultatet blev kanske inte de bästa men är nöjd, nu vet ja hur hon reagerar på en sådan uppvärmning om man kan kalla de det =)

Slutet på tävlingen blev inte häller som vi brukar göra de jag och Loppan, man kan säga att allt föll... Nu var de dags för terrängen som jag var väldigt laddad för och tyckte de skulle bli jätte roligt att rida den fina banan. Loppan var väldigt laddad i början men hoppade bra över hindrena, hoppade nästan hela banan fint och felfritt. De var bara en liten detalj som hände efter hinder 29 två hinder ifrån mål. De var en häck mellan två träd med en ganska så rejäl djuplandning, vi kom lungt och balanserat och kom på ett nära avstånd och Loppan droppade jätte fint ner men sen...


Loppan i Schenefeld CNC3*

Sen fick hon inte upp sina framben igen i landningen så vi gjorde en liten kullebytta och jag rullade av Loppans hals. Men de gick bra med både mig och Loppan, de ända som hända var att Loppan har skrapat upp sin mulle. Nu tycker hon jätte synd om sig själv eller så är de att hon tycker om att ja gullar med henne. Vet inte riktigt vilket de är =)  Ja så där slutade vår sista tävling, men jag är rätt nöjd med vår insats i alla fall lite tråkigt att jag inte fick hoppa dan efter. Men jag hade istället en härlig dag att sitta och njuta av solen och titta på alla andra som såg ut att de skulle spy så nervösa var de innan hoppningen =P Ett jätte grattis till alla svenska placeringar särskilt Sara som blev 6:a i CCI2* och även kvalad till YR-EM Grattis gumman!!!!! Ja tampa och tampa, komme ingenstans =)

Jag och Sara =)

I morgon hade vi tänkt att gå ut på en pub och sjunga karaoke och fira allt som vi har lyckats med under året och om ni frågar oss så är de rätt mycket =) De kommer bli årets fest har vi bestämt. VI är Sara, Jag, Sofia och Malin som har kommit ner från Sverige, hon ska ta över mitt jobb när ja åker tillbaka hem i okt efter Le Lion.

Just fan de har jag helt glömt och skriva att jag och Kimberley är uttagna till unghäst-VM i Le Lion i Frankrike mitten av oktober. Helt sjukt galet, jag är redan nu jätte nervös, men vi kan inte göra mer än vårt bästa. Men ja lovar att de kommer bli årets tävling!!


S-Kimberley i Schenefeld CIC2*

Nä nu ska jag snart lägga mig så jag orkar festa hela natten i mon ;)

Ni måste också göra de vi gör här nere, nämniligen heja på Sveriges seniorer på EM i fälttävlan. Malin är med i år och ska försöka rida till en medalj som vi alla hoppas på!!!  Heja heja Sverige =)

Syns snart igen!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0