Här igen =)

Hej på er!

Nu äntligen har jag tagit mig tid till att skriva några rader. Jag har haft väldigt mycket att göra nu under några dagar. Men i dag när Svea vaknade kl.6 så tänkte jag då kan jag passa på att skriva lite. Det har hänt väldigt mycket sen sist, om jag skulle skriva allt så skulle ni nog bli uttråkade =) Så jag tänktre plåcka ut god bitarna, som de så fint heter =)

Kan ju börja med och berätta hur tävlingen i Bratteborg gick. Jullan var jätte fin hoppade helt avslappnat och var nolla i 100. I 110 halkade hon i en sväng så de blev tyvärr ett nerslag. Men hon kändes jätte fin och de är de viktigaste. Casper var lite mer spänd men inget mot var han är hemma när vi hoppar. Han var också nolla i 100 med en jätte fin runda. Sen blev han lite spänd och tyckte de var lite obehagligt att var inne på banan så i 110 blev de två rivningar. Men är otroligt nöjd över honom. Tror hoppningen kommer gå bättre när ute säsongen börjar, på de stora gräsbanorna. Jag tror han känner sig instäng i de små ridhusen.



Jullan står och myser i vinter solen. Detta är ett minne blott nu är de VÅÅÅÅÅR =)

Måste beröma mina unghästar också lite. Både Heaven och Alba utvecklar sig väldigt fort, är jätte roligt att rida dom nu. Heaven har haft några veckors ledigt, men nu är hon i gång igen. De var bara att hoppa upp ocg rida som vanligt, sådana skulle alla hästarna vara =) Så nu blir de 3-års test i maj. Alba är i full gång och hoppar. Nu kan vi hoppa små banor med små kryss hinder. Siktar på tävling i sommar, men först ska hon få vara med på några träningar när de börjar utomhus så man har lite svängrum.

De har kommit tillökning i stallet också. Cravall har flyttat hit, han är en 6-årig valack e, Crelido - Feliciano ägare Christina Ringqvist. Jag har fått förtoendet att träna och tävla honom under denna säsong. Vårat mål för i år är att rida 6-års Breeders championatet i fälttävlan. Han är en jätte mysig häst med stor kapacitet och väldigt rolig att rida.


Några hinder från unghäst VM-09

Nu är de bara Loppan som inte har nämnts. Så tänkte skriva om henne nu. Loppan går bara bättre och bättre så de känns skönt inför tävlingen nästa vecka. På söndag ska jag och Loppan åka till Falkenberg på YR landslags träff. De kommer bli jätte roligt, först ska vi träna ett dressyr pass sedan på em. ska vi ut på terräng banan ÄNTLIGEN!! Guuu vad jag har längtat till terräng träningarna. Vi har lite små hinder här hemma uppe på ett fält som jag har hoppat lite på, men de är ju inte alls som en riktig terräng bana.

Sedan på måndag far jag till Tyskland =) De ska bli fantastiskt att få komma ner. De blir Loppan, Jullan och Casper som får hänga med på en veckas terräng träning. Jag har inte packat någonting än så de står på mitt scema i dag, med en mängd andra saker som ska göras. Peter kommer i dag också, då ska vi rida en sväng. Sedan blir de en vända in till stan och handla de sista inte för resan.

Nu måste jag upp och släppa ut pållarna. Jag ska försöka skriva några rader varje dag under tiden i Tyskland hoppas jag klarar de =)

Hej så länge =)   


Kommentarer
Postat av: petrus

Hej,

schön, dass es mit den Pferde so gut läuft. Schönen Ausritt mit Peter und eine gute Zeit im Norden (!) von Deutschland.

2010-04-09 @ 08:27:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0