Tyskland =)

Tjena tjena

Nu är jag äntligen här...

Sitter och latar mig i Billy Forsberg bussen just nu. Har haft en ganska händelserik dag, med en tragisk utgång.
Vi anlände till Tyskland i går kväll vid 21 tiden på kvällen. Då var både vi som kört och hästarna väldigt trötta.
Så de blev i stort sätt bara att ställa in Loppan, Jullan och casper i sina boxar sen gå och sova.

Idag på morgonen såg hästarna ut att må bra efter resan. Efter frukost tänkte jag ta ut hästarna på en liten promenad var, så de skulle få rör lite på sig. Började med Loppan men då blev Jullan helt galen och försökte hoppa över boxen (boxarnas framsida hade bara halv väg så de kan titta ut). Men hon yckades inte riktigt med att hoppa, utan blev hängandes på magen en stund och sen sparkade sig över. Kan säga att jag hann tänka 1000 tankar innan hon stod på alla benen igen. Bilderna på en annan häst som gjorde ungefär samma sak när jag jobbade här nere, kom fram och den synen vill jag aldrig mer se de vara bara massa blod. Men Jullan hade tur i oturen och kom lindrigt undan. Ett av bakbenen skalade hon upp rätt mycket, men som tur var blev inte såren så djupa. Så de räkte med salva och bandage. På andra bak knät fick hon ett litet men djupt hak som de var tvugna att häfta ihop. Så hennes vistelse i Tyskland blev kort. Som tur var hade inte pappa hunnit komma iväg, så han tog med henne hem igen. 


Stakars lilla Jullan!!

Nu ska jag ut till och gå med Casper och Loppan. De har gått varsit pass på fm. Loppan fick ett lätt dressyr pass på banan efter en lång skritt runda och Casper var uppe på terräng banan och skuttade av sig=)

Hörs i morgon hej på er=)

Kommentarer
Postat av: peter

stackars min lilla jullan =(

hoppas allt är bra med dig min älskling att du inte är för ledsen !



puss puss

2010-04-13 @ 21:21:20
Postat av: peter

Hoppas det är bra med min lilla Jullan!



Hoppas att allt är bra med dig min älskling!



ha det toppen

pusspuss

2010-04-13 @ 21:23:45
Postat av: petrus

anslutar mig peters önskningar, pussandet med. har det ända bra i tyskland

2010-04-14 @ 12:26:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0