Vinterdagar

Hej

Har precis gått upp och sitter här och äter frukost. Blev idag väkt som många andra dagar, av hundskall. Inte alltid så roligt när man vill sova lite längre. Men de positiva är att man kommer upp och har en längre dag farmnför sig. Som nu tex skulle jag inte kunna skriva om jag hade gått upp när jag skulle, då hade de inte blivit nån blogg =) Och de hade varit tråkigt!

Nu hade jag tänkt att skriva lite om träningen i ons för Christoffer Andersson. Efter som jag inte har någon permanent plats så hoppas jag alltid att någon inte kan så jag får rida. I onsdags så fick jag två platser TOPPEN! De var Jullan och Casper som fick träna lite hoppning. Båda var jätte fina, han tyckte att de hade utvecklats jätte mycket sen sist. Sånt är alltid roligt att höra, då blir man peppad att träna ännu mer =) Om Casper sa han att han nog kan hoppa som en vanlig häst snart... Vet inte riktigt hur jag ska tolka de =) Men jag fick några riktigt fina sprong på han!!

Caspino i Mantorp

Sen går de som vanligt väldigt bra med unghästarna, har saknat de där med unghästar när jag var i Tyskland. De är något specielt med de unga individerna, de är så olika men ändå lika. Dom vill verkligen göra något och gillar att få jobba. Kan inte förstå hur snabbt dom lär sig nya saker, de är helt enkelt att roligt med unghästar.


Heaven och Alba mina fina framtids hästar

Nu måste jag snart gå ut och släppa ut min fina fyrbenta vänner! Men fösrt måste jag säga, i morgon är de första träningen för Björne då är de Loppan som får komma ut lite. Och på onsdag är de träning för Jens. Så jag lovar att komma med en raport inom kort.

Hej på er och ha de så bra =)

Kommentarer
Postat av: petrus

hej Jonna, ist ja schön, dass dein "deutscher" jetzt das Springen richtig lernt. Weiter so.

Übrigens hier ist kein Schnee!!!

2010-02-09 @ 13:33:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0