Bal på slottet!!

Hej hej!!

De var ett tag sen jag skrev, men har haft ganska mycket att fixa med. Så jag passar på nu när de är 30+ och när man ändå inte kan vistas utomhus. Man ska inte klaga men lite för varmt är de, tycker mest synd om hästarna. Vi kan ju svalka oss med bad och glass =)

Föra helgen tog Peter sin officers examen uppe i Stockholm. Så jag tog ledigt från hästarna en helg och åkte upp till huvudstaden. Anlände på torsdags kvällen, som blev rätt lugn med lite champange =) Sedan på fredagen trog festligheterna igång... Då var de dax för själva examens. Alla kadetter stod prydligt uppradade mitt på Karlbers slotts gård. Mitt i solen med sina fina uniformer!! Tror de var lite varma, tyckte själv att de var varmt med en kort klänning i skuggan!



Efter två timmar ståendes där fick de sina intyg och vi kunde fortsätta med en härlig middag med Peters familj. Senare på kvällen drog en rock konsert igång inne i salarna på Karlberg. Detta var mycket trevligt och en liten förfest inför balen dagen efter =)


Så här fin blev jag efter smik och hår uppsättning som gjordes söndags förmiddag.

Nu var de bara att vänta tills man fick ta på sig sin fina klänning. Det dröjde inte så länge för kl 16.00 skulle de var Garden Party utanför stottet med lite show.


Så här fina blev vi tillsammans =)

Sedan var de lite mingel och show på Garden Party!!


Hälsning på Chefen!!
Vårt bord vid middagen

Lite Vals blev de med.

Jag hade verkligen en jätte trevlig helg =)

I måndags och tidags var de samling av EM-laget i Falkenberg. De blev två jätte roligt dagar med kanot paddling och bad i havet. De var riktigt varmt. Sedan blev de jordgubbar och glass och på kvällen härligt grillat.

I går var de tävling igen kan ju inte ha två tävlings fria helgen =P De var Casper och Cravall som var i Ljuslingsbaken. Casper gick deb lågg etta inför terrängen men tyvärr en liten tvekan på ett upphopp som räknades som ett stop. Men är super nöjd med honom=) Cravall gick lätt klass. Han tyckte inte om värmen och alla bliningar och fluggor så dressyren gick inget bra... Men nolla i hoppningen. Lite försiktig i början av terrängne så de blev ett stop på ett smal hinder. Så de blir till att öva på de!! Vi kom ändå precis utanför placering =)

Bilder kommer senare.

Nu ska jag försöka rida lite i värmen =)
















Kommentarer
Postat av: Sara

Vad vackra ni var :) så fina tsm!! Saknar dig vännen <3

2010-07-13 @ 18:07:51
URL: http://nilssonsaras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0