Strömsholm

Hej alla glada människor =)

Nu är jag hemma och nästan helt upp packad från underbara dagar i Strömsholm.

I onsdags åkte jag mot Strömsholm för att rida en CNC2* med Lady-Grey "Loppan". Peter åkte i från Stockolm och vi var framme vid stallarna samtidigt på kvällen. Solen sken och allt var toppen, där började tre fantastiska dagar med hästar och sol =)

Sen var de dax för en liten ridtur på dressyrbanan. Alla andra red i ridhuset, vet inte varför.. så jag var helt själv utanför banan och Loppan gick jätte bra. Nästa morgon innan besiktningen blev de samma upplägg, med att rida runt dressyrbanan för att hon skulle vänja sig. Jag red inte dressyren förens vid 5 på eftermiddagen, så efter besiktningen hade jag och Peter några timmar till att sola och titta på hoppningen =)


Jag och Peter äter Lunch!

Sen var de min tur att rida fram till dressyren och till min hjälp hade jag min dressyrtränare Hans. Loppan var ovanligt lung på framridningen. Så jag fick åder av Hans att rida i ett högt tempo inne på banan. Så de var planen och så blev de i ungerfär halva programet sen var jag helt slut. Men Loppan gick kanon fint hela programet ändå =) Jag hade några missar som jag får ta på mig...  Vårt straff blev 51,2 och det räckte till en 6:e plats efter dressyren.

Loppan i dressyren

Sedan på kvällen var de bangång på terrängbanan. De var en jätte fin banan men väldigt dåligt underlag. Men de kunde vi inte göra något åt, man fick rida ut ifrån hur de var.


Nästa dag stod banhoppningen först på schemat. Jag var super nervös!!! Jag red ganska sent så jag kunde titta på några innan jag skulle hoppa upp. De var väldigt många rivningar och tidsfel så jag var lite orolig. Men när jag gick in på banan så var jag helt fokuserad. Hon hoppade kanon fint hela banan, men näst sita hindret föll och vi fick 4 fel i protokollet. Men vi låg kvar på vår 6:e plats inför eftermiddagens terräng.

Loppis under hoppprovet!

Kl 17,30 började terrängen och ni kan förstå att jag var laddad till 1000!!

Även där red jag i slutet så jag hade sett några rida och de hade gått bra, bara några tidsfel. Loppan var super laddad och ville bara iväg ut i terrängen. Väl ute på banan så hade jag inget att säga till om de första hindrena =) Hon gick som tåget hela vägen runt, inga problem där inte ;) Vi gick i mål med bara 4 sekunder över tiden, de var dagens näst snabbste tid!! Men de resultatet så åkte vi upp på en 3:E PLATS =)


Loppan under terrängen =)

Så slutet på de här underbara dagarna blev de en 3:e plats för mig och Loppan =) De kunde inte bli bättre, verken tävlingen, vädret eller sällskapet.

Loppan på prisutdelning och i fullgalopp =P


Kommentarer
Postat av: petrus

grattis

2010-06-08 @ 16:27:41
Postat av: Julia

Heja på!

2010-06-09 @ 18:15:44
Postat av: Emma

GRATTIS! Jag såg artikeln i Ridsport också, kul!

2010-06-19 @ 08:36:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0