YR-EM =)

Hallo på er!!

Veckan i Strzegom var helt fantastisk med massa sol och härliga vänner. Kanske inte blev så mycket midsommar firande, men lite sill och potats fick vi. Även super billiga jordgubbar =) de är de ända jag behöver på midsommar. Vi var nog nästan 15st svenskar på plats i Polen, som skulle rida klasserna CIC1* upp till CCI3*. Kan säga att Sverige ägde denna tävling ;) Vi låg främst på alla resultat listor, så vi var väldigt slota över varandra! I den största klassen CCI3* så var 1,2,3:an från Sverige =) Även vi YR ryttare var väl framme på listorna i den CCI2* klassen, bland topp 10 var de 7 st YR ryttare från Sverige =)


Kanske inte så festligt, men väldigt trevligt hade vi de på midsommarafton =P

Hur gick de för mig då kanske ni undrar??
Kan börja med att jag är jätte nöjd med mina ritter, minde nöjd med mitt resultat. Dressyren gick kanske inte så som jag hade hoppats. Loppan var VÄLDIGT laddad, så hon tyckte inte att vi behövde skritta där de skulle var skritt. Men de tyckte domaren, så där missade jag väldigt många värefulla poäng. Men resten gick väldigt fint,  så jag är nöjd med henne. När terrängen skulle starta, tyckte Loppan äntligen får jag springa och de gjorde hon. Hade lite problem med att få tillbaka henne vid de olika kombinationerna. Men allt gick bra så vi gick i mål med noll fel =)


Loppan på frmaridningen till Dressyren.

Dagen efter var de dax för helgens andra vet-besiktning. De är alltid lite nervöst om hästarna går igenom efter den tuffa terrängen. Alla de svenska hästarna var pigga och frächa, så de fick avsluta tävlingen med hoppprovet. Hoppbanan tyckte jag och månag andra att den var lite klurig men kanska tråkig. Men de var ju bara till och hoppa och göra sitt bästa och de gjorde jag och Loppan verkligen. Gick in och satte en klockren felfri ritt. De var super härligt att visa att allt funkar för mig och Loppan, att vi är i toppform.


Jag och Loppis innan vet- besiktningen!

Tyvärr blev de ingen placering denna gång, men vi gjorde ett gott intryck på förbunskapkaptenen Gunilla Fredriksson. Och i går fick jag reda på att jag och Loppan får åka till Tjeckien och rida YR-EM för Sverige =) Kan inte beskriva hur glad jag är just nu =D de kommer bli så otroligt roligt att åka ditt med de andra YR.


Så här glad blev jag när jag fick träffa min vän Sara, som jobbar hos Peter nere i Tyskland. Lika glad blev jag när jag fick reda på EM =D



Loppan väntar på att få åka på färjan=)       Jag hade lite tråkigt när Sara körde=)

Nu är jag klar för i dag men de kommer komma mer bilder!!
Hej Svejs =)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0