Allt och lite till =)

Hej hej!!

Nu har jag mycket att skriva hoppas jag får med allt jag har tänkt. Först får jag nog be om ursäkt för alla stavfel, men de är inte så lätt när de går lite för fort i bland. Men jag lovar att jag ska bättra mig!

Just nu är jag inne och äter lite, ska ut och rida de sista hästana sen. Loppan fick gå ett dressyr pass innan lunch. Hon var faktiskt fin i dag med, hoppas verkligen att de håller hela sesongen. Men närmast är de dressyr träning med YR landslaget i Falkenberg, som går av stapel i morgon. Vi ska vara där hela dagen kommer bli jätte roligt. Specielt nu när Loppan går fint =)

Sen på Söndag är de hopptävling med Loppisen också. De blir en nationell i Mantorp, men de är Mjölby som har tävlingen. För Mjölbys lilla ridhus som dom har tillframridningen i, har prakat ihop av all snö. Ovanligt.. i denna vinter! Är lite nervös för denna start vet inte om Loppan och jag klara en nationell hopptävling. Men vi får bara gör vårt bästra mer kan vi inte göra =)

Loppan och jag på vår första CNC3*  

De har varit några träningar som vanligt denna veckan också. Och de var Loppans tur då med =) Hon har fått gå  mycket denna veckan! I tisdags var de Björne träning här hemma hos oss. För att de fortfarande inte går att rida på Ridderberg, pga taket. Loppan var jätte fin, hon brukar inte var så lugn när jag tränar henne här hemma. Men så fort hon hör Björnes röst vet hon att hon inte kan hitta på några dumheter =)

I torsags förra veckan var Hans här försörsta gången och tränade mig i dressyr. De var fösta gången han såg Loppan, så de var lite spännade och höra vad han skulle säga om henne. Efter vad jag berättade om vår lite minde bra period så tyckte han att hon var riktigt fin. Han trode att vi skulle hitta tillbaka till vår gamla form gansak snabbt.

I går bjöd jag Bella och Lina på nybakat fika. Jag tycker de är väldigt kul att baka, de negativa är bara att jag äter upp allt själv och de sätter ju sina spår.. Så nu har jag börjat springa en liten runda varje dag. Har gjort de två dagar nu =) I går när jag gick och la mig så kunde jag knappt gå. Men de är bara att träna mer, de bästa sättet att få bort träningsverken är att träna mer =p Som sällskap har jag våra hundar Bessie och Svea. Men Svea tycker inte alls de är roligt att springa, hon vill mycket hällre gå omgring och lunka. Hon har nog haft lite ont i kroppen som jag, hon har bara legat i sin puff nu i två dagar. Hon får nog stanna hemma nästa gång de blir en spring runda =)


Min Svea som liten och som stor =)

Nu måste jag ut igen och rida lite.
Sen blir de en spring runda med bara Bessie

Hej svejs =)

Kommentarer
Postat av: Julia

Kan den "Korven" verkligen springa?! Hon måste ju slå knut på sig själv då...;)

2010-03-13 @ 14:15:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0