Lite av allt =)

Hej hej !!

Nu har jag tagit mig lite tid, för att skriva lite om vad som har hänt under två veckors tid. Hoppas jag får med allt somnhar hänt här.

Kan börja med rapporten från Segersjö där jag och Loppan red vår andra CNC3*. Behöver bara säga, vilken häst jag har =) Kan berätta lite mer i detalj om ni vill detta ;) Min förberedelse var inte den optimala. Innan tävlingen har jag och Peter bjudit på hus och de tog ganska mycket av min uppmärksamhet. Vi fick de huset vi ville ha och vi skulle skriva papper på fredag förmiddag, vi hade tänkt åka till Segersjö runt kl 15,00. Så den dagen var väldigt stressig. Först skriva papper, sedan packa klart, sedan åka ner till banken, sen kunde vi lämna de bakom oss och fokusera på tävlingen. Som ändå var en väldigt viktig tävling för mig. Men väl på plats så kändes allt toppen Loppan var fin och jag skulle rida dressyren morgonen efter.


Loppan och jag efter prisutdelning =)

Lördagen var hon lika fin på framridningen som dagen innan. Jag var ovanligt lugn, hade nog inte tänkt så mycket på vad de var jag skulle in och göra. Så jag gick in och gjorde ett toppen program och fick 55 staff, de räckte till en 5:e plats när alla hade ridit =)  Under efetrmiddagen var de terräng. Banan  var jätte fin, lagon svår tycker jag med några kluriga linjer med stora oxrar. De som gjorde mig nervös var underlaget, regn gudarna hade inte varit på vår sida. De var väldigt blött och halt. Men de var bara till att rida där efter. När jag gick ut så hade bara en ryttare varit nolla på hinder men mycket tidsfel. Så jag tog de lugn och försökte få till en bra runda med noll fel. Och de lyckades jag alldeles utmärkt med, kan inte göra annat på den hästen "Loppan" =) Vi gick i mål med en väldigt bra tid, även om jag tog de lugn och hoppade ett alternativ. När alla hade ridit så hade vi hoppat upp på en 2:a plats =) Kunde vara mer stolt över min häst och faktiskt över mig själv.


Loppan och jag ut ut väderkvarnen! Två galopp språng efter står två STORA häckar, med 2 galoppstrång mellan!

Söndagen var de regnit hela dagen, fran till vi skulle hoppa vår banhoppning och de tackar vi väldigt mycket för. Men de var bara de att de hade gått 4 hopp klasser innan oss på "gräs" banan. Som inte var gräs bana längre utan en lerbana. De var de värsta jag har set, de var ungfär som om ni tänker er en plöjd åker och de har regnat i flera veckor. Ungfär så var de! Tills vi skulle rida la de på grus på alla linjer så de blev lite bättre i alla fall. Framhoppningen stod under vatten så de blev inte många språng man tog där! Men alla var medvetna om de dåliga underlaget så alla red väldigt nogrant och lugnt, så de blev inte många fel ändå. Hindrena var nu ungefär 130 höjd. Loppan och jag kom in näst sist, gruset var nu nertrampat!! Men vi gjorde en toppen runda och kom ut med nollfel =) Ni kan inte föreställa er hur glad jag var!!!!



Så den helgen slutatde väldigt lyckat med en 2:a plats i CNC3*(svår klass fälttävlan)

Som sakt har jag och Peter blivit stålta husägare. På fredag tar vi våra saker och flyttar till Forserum. Till ett litet rött enplans hus. Längtar så.... men de är ju in morgon!!!! =)

Hästarna kommer stå kvar på gården hemma och stallet kommer bli mer som ett jobb. De känns väldigt skönt! Har ni vägarna förbi är de bara att komma in och säga hej =)



I söndag var de debud start för Casper att gå sin första riktigt dressyr tävling. Detta gjorde han väldigt bra. I LA:1 fick vi 68,19% och en 3:e plats. LA:2 red vi ihop till 63% detta slutade vi på en 2:a plats. (inga komentarer på hur månag som deltog) ;) Så de blev mer en gokännt för honom. Nästa tävling blir MSV hoppas han klarar de =)



Casper i början av året!

I morgon åker jag till Flyinge för att rida Breeders final med Cravall. Åker direkt efter jag fått nycklarna till vårt hus =) Hoppas de går lika bra för honom som de gick med Loppan!!

Kommer med rapport efter helgen =)


Hej då på er! Ha de så bra tills vi ses eller hörs igen =)




Kommentarer
Postat av: petrus

das waren doch wirklich schönen Neuheiten. Viel Erfolg und viel Spaß im neuen Heim.

2010-09-11 @ 17:15:34
Postat av: petrus

tyvärr blev det bara en tredje plats i fjälkinge. Men bra i terängen. En duckdig ryttare! gratis

2010-09-12 @ 16:09:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0