Ännu en sammanfattning =)

Hej på er !!

Nu var det en evighet sen jag skrev de har hänt otroligt mycket sen sist. Så de blir ännu en sammanfattning av mitt liv, i denna blogg =)

 

Vad ska jag börja?  Måste nog börja med de som har hänt nyligen och gå bakåt.

 

Den nyaste är att jag och Peter ska fira midsommar i Polen på tävling. Eftersom jag inte red i Wiesbaden så åker jag istället till Polska Strzegom och rider CIC3* W. De blir min första världscup tävling =)

Dessa fina bilder är tagna av Elin Johansson och Elin Karlsson som var med och hjälpte mig på tävlingarna i Tranemo med Heaven där hon fick en av sina noll rundor. Tack snälla ni =)

Heaven har försökt att kvala till 4-års Breeders i hoppning hela våren. I Forserum fick hon sin sita nolla och är nu kvalad till semifinal som går i augusti. Nu gäller de bara att kvala till fälttävlan också, där behöver hon en bra runda i Debutant klass =) Alba håller också på att kvala till Breeders i fälttävlan för 5-åringar och hon är på gång. Hon är nu kvalad till Lätt klass. Hon behöver bara en bra runda i lätt sen är de klart =)



Alba och Heaven i Mariestad

 

 

 

Capitis har varit ute på lite tävlingar. Senast var vi på Strömsholm tävlingarna och red CNC2*. Jag har haft lite svårt att hitta en bra rytm,  men där släppte spärren och han gick kanon i alla moment. Med lite avdrag för tungan i dressyren och en rivning på sista hindret i hoppningen. Så var jag väldigt nöjd. De stärktes upp med en kanon terräng inom tiden. Resultatet räckte till en 6:e plats vilket jag är jätte glad för. De var ju vår andra 2* så är super nöjd.

Strömsholm

Strömsholm

Innan hoppningen laddad ryttare mindre laddad häst!!

Strömsholm

Vår första 2* red vi i Hermanstorp några veckor innan Strömsholm.  Redan där började jag känna vad knapparna satt =) Med en fin dressyr och en felfri banhoppning och en regnig terräng med några tidsfel så blev de en 8:e plats. Nästa start för honom är NM i Danmark andra helgen i Juli, de kommer blir jätte roligt. Man får nästan sikta på medalj eller ?? =)

Hermanstorp

Det har kommit en nykomling till stallet. Faggot är den ny stjärnan =) Peter och jag har köpt Figge som han kallas tillsammans. Det är en 6-årig valack efter Sorba. Han har inte gjort så mycket i sitt liv så de är bara att utbilda honom vidare och se vad det kan bli av honom.  Redan nu har han gjort stora framsteg på den kort tiden han har varit hemma. Han börjar gå riktigt fin i markarbetet och han hoppar små terränghinder och även små hoppbanor.

Figge

Figge hoppar bana

Nu kommer jag inte på så mycket mer. Får nog ta en blogg snart igen och skriva de jag missat =)

Nu ska jag ta in de fyrbenta vännerna=)

Ha det så bra tills vi ses igen!!


Kommentarer
Postat av: elin

Du glömde svarttorp, om du ville skriva om de, haha :)

2011-06-29 @ 00:00:53
URL: http://justmymillion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0