En helt fantastik helg

Nu tänkte jag skriva lite om min fantasktiska helg nere i fina Sopot. Jag och Ida (en tjej som hjälper mig i stallet ;)) och självklart Loppan åkte natt färja över till Polen på onsdags kvällen. Torsdag fm körde vi in på tävlingsområdet och stallade in bland de andra svenskarna. Tordagen bjöd på solsken, så mycket att jag brände min panna... Hann rida Loppan två gånger innan dressyren som var på fredagen. Så klart gick den 3* klassen sist så det vara bara att vänta hela dagen. Totalt var det 6 st olika klasser under helgen. Många ryttare och många hästar blir det och lika många olika varianter på ekipaske!! Allt från OS ryttare till lektionsponny, detta är charmen med ridsport. Alla tävlar på samma vilkor! Som sakt red jag min dressyr på fredags em så jag red Loppan en svång på fm. Hon kändes fin alla gånger jag hade henne ute ( ovanligt..) Sen tillslut var det dags för min start! Som vanligt har jag inte så höga krav på mina dressyr uppvisningar. Men Loppan kändes ovanligt fin och höll kvar det inne på banan. Efteråt var jag mycket nöjd med vår prestation, vilket även detta är ovanligt... Sen när jag fick höra mitt resultat vågade jag inte tro att det var sant!! 64% personbästa!!! Låter kanske inte jätte bra men för mig och Loppan är det ett stort steg framåt. Äntligen har all dressyrträning under vinter get resultat. Vill tack mina dressyr tränare Angelika Flykt för att hon har stått ut med mig och Loppan i vinter =)
Lördagen bjöd på vinter kyla på med tjockjackan och ut och gå terrängbanan för sista gången innan start! Terrängen var super med fina stora och väl hoppande hinder med lagom svårighetsgrad på det tekniska. Loppan var taggad inför starten som tyvärr fick ett avbrott 30sek innan jag skulle ut pga av att en ryttare på banan voltat på ett hinder. Men när vi väl var igång kunde inget stoppa oss!! Hade en helt fantastisk känsla hela banan runt. Det är så lätt att rida terräng på denna fantastiska lilla häst =) Kom i mål med bara 5sek över tiden vilket var mycket väl godkännt från min sida av Loppisen ;)
Jag tänkte inte så mycket på vad jag låg resultat mäsigt förän Sandra sa att jag låg 2:a efter dressyr och terräng!!! Genast skulle morgondagen bli jobbig genom nervositet... Vilket stämde helt rätt !!! Som vanligt gick den 3* hoppningen sist så hela söndagen gick jag och hade ont i magen och hjärtklappningar... Är inte van vid att ligga i toppstriden inför banhopningen! (Men borde kanske vänja mig nu) ;) Tillslut var det dags att hoppafram, Loppan kändes lite matt i början. Men precis innan jag skulle in över de sista sprången så fick jag den härliga känslan som jag brukar ha på henne. Banan var ganska lång och många språng tyckte personligen att det var rätt maxat!! Loppan hoppade fin fint, tyvärr åkte en liten bom till marken. Men vad gör det när man ändå slutat på personbästa och blir 2:a i en CIC3*
Hemresan gick rätt lätt efter detta tävlngs avslut! Filmer och fler bilder kommer komma upp =) Stort tack till alla som gjorde denna prestation möjlig för mig ! Ännu större tack till självaste Loppan utan henne hade jag inte klarat det ;)

Kommentarer
Postat av: petrus

Ein schöner Blog von einer ganz tollen Leistung. Die Dressur brachte den Erfolg und das war super, Gelände und Springen ware ja wie meistens gut. Mach weiter so!
Große Gratulation aus Saarlouis von uns allen.

2013-04-30 @ 12:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0