Tävlingarna i Åkebo

Ligger i gräset och tar de rätt lugnt! Tänkte passa på att skriva lite om gårdagens tävlingar i Åkebo :-) Havanna och Stella skulle ut på sin första riktiga fälttävlans tävling, allt var lite nervöst... Ingen av dom har sett ett dressyrstaket så förväntningarna var inte så stora! Vi åkte dit för att testa lite. Ocb de gick ju rätt bra...!!! Stella gjorde en lugn och fin dressyr på 45 staff... jag slog mitt personbäsa :-) Känns ju bra och göra de på en 4.åring som gick sin första dressyr start!!! Sen gjorde hon en kanon fin hoppning! Inte haft ner en bom på alla sina starter... Havannas tur... hon gjorde en prick fri dressyr och fick 41 staff.....!!!! Höjde mitt personbästa IGEN!!! Även hon gjorde en kanan runda med noll fel:-) Inför terrängen låg jag 1.a och 3.a kändes rätt bra, men viste att terrängen kunde gå hur som helst!! Stella först ut gick som ett spjut inget tittig så vi gick i mål 1 sekund över tiden :-) Duktiga lilla Stellabus!!! Havanna viste nu precis vad hon skulle göra så de var bara att styra och hålla sig kvar i sprången både över och efter hinder ;) Det gick lite väl bra så fick 2 straff för att jag red för fort men hade så stort försprång så Havanna vann sin debut ändå!!!! :-) Och Stella blev 3.a !!!! :-) Vilka fina hästar jag har i stallet nu :-)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0